Som du kanske vet så har vi haft problem med ett elföretag. Jag har berättat ingående om det tidigare så är du intresserad att veta bakgrunden får du läsa inlägget Grrr, är så arg från den 16 mars!
Nu är det så att vi under åren lärt oss att inte falla platt för någonting, så vi bestämde oss direkt för att protestera. Vilket alltså gjordes genom att till att börja med noga kolla upp vad som gäller för elföretag - och därefter vad vi kunde göra åt problemet. För ge oss utan strid hade vi inte en tanke på! Detta trots att man vet hur stora privata eller statliga bolag kan bära sig åt. Vi betalade dock den felaktiga fakturan över februari innan den förföll.
April 2018. |
Så i veckan skickade vi ett klagomål till bolaget över deras handlande och redan efter några dagar fick vi ett mail tillbaka där det stod att vårt klagomål hade skickats vidare till deras ekonomiska avdelning. Och dom hade kommit fram till att vi hade helt rätt!!!
Från april 2019. |
Gissa om det här känns bra.....
SUSIE
4 kommentarer:
Ja men grattis! Snyggt jobbat av er. Jag läste ju ditt arga inlägg och insåg att ni hade helt rätt, det lät ju helt horribelt med fakturan för februari.
Här har jag vaknat till snö och hårda vindar. Inget roligt alls. Njuter av dina bilder istället innan det är dags att börja med frukosten.
Kram Anita
Hej Susie!
Grattis! det bevisar att man skall inte ge upp, när man vet att man har rätt.
Heja, bra jobbat.
Ha det gott /Kram Marika
Så bra att ni får rättelse! Man måste stå på sig, så är det bara.
Ja, nog är det kallt och blåsigt alltid och så snö på det. Gårdagen var bara för hemsk. Även om jag gnällt om att det behövs regn borde de ju kunna komma i någon annan form.
Kram, Ingrid
Bra gjort! Man ska inte ge sig när man vet att man har rätt.
Skönt att det löste sig.
Ha det bra!
Skicka en kommentar