tisdag 23 april 2024

INGEN VÅR I SIKTE

Med det här trista vädret (+1/+3 grader, snö, grått och blåst) så var det dock tur att det fanns många bilrace att titta på i helgen. 

Idag är det lite bättre väder fast fortfarande ganska kallt. Och även om att sitta och glo på TV kanske inte är det man egentligen vill göra den här årstiden, så har man ju inte så mycket att välja på! Så min idé om att jag skulle kunna sitta vid pallkragarna och rensa bort dom gamla torra perennresterna sprack helt. Hade jag, som knappt kan röra mig, suttit still i mer än 5-6 minuter hade Rolle fått bryta upp mina stelfrusna lemmar så jag skulle kunna gå in - och sen var det ju ingen chans att jag skulle gå ut igen!


Så det är fortfarande inget nytt att berätta från trädgården, trots att det blommar för fullt där ute men det är iaf bara tidigt på mornarna som det är frost. Det har jag sett inifrån och när jag gått från ytterdörren till bilen - en "resa" på 10-12 meter! Rolle har inte heller börjat ta fram några trädgårds- eller altanmöbler. Det är alltså inte bara jag som har svårt för kylan!


På torsdag ska jag till sjukgymnastiken igen - och slapp man bara allt innan och efter så skulle jag nog tycka det var riktigt kul. Innan så måste jag klä mig i speciella kläder samt ta med mig mina gympaskor innan jag staplar ut till bilen och min PA (privata assistent) - alltså Rolle. Än så länge vågar jag mig inte att köra bil själv. Men som tur är gillar Rolle både att vara min PA och privatchaufför och han sköter jobbet exemplariskt! 

Efteråt åker vi till matvaruaffären om vi har Molton med oss. Vi vill inte att han ska sitta ensam i bilen. Är han inte med så handlar Rolle klart under min gympatimme. Sen när vi kommer hem brukar jag vara helt slut och tvingas sova en halvtimme i TV-soffan. Jag har också en otrolig träningsvärk med benkramp natten efter. Dessutom orkar jag knappt laga middagsmat, trots att det faktiskt är det enda "jobb" jag gör nu för tiden...


Men jag måste göra den här gympan för att få igång kroppen - och jag blir bättre även om det går extremt sakta. Just nu längtar jag - som dig antagligen - efter våren och sommaren för då ska jag vara utomhus och njuta. 
Är inne på att köpa en robotgräsklippare som man sen kan sitta på altan och glo på när den far fram på vår stora tomt. Vi har var sin åkgräsklippare plus 2 vanliga motordrivna till det långa diket. Men Rolle som älskar allt i motorväg verkar rätt intresserad av en till, så är det nån som har erfarenhet och eller tips - hör av dig!


SUSIE

3 kommentarer:

Maribel sa...

Hej Susie!
Det har inte varit något utomhusväder på ett tag här heller. Vi hade en varm dag med +17 grader, men sedan dess har temperaturen varit svalare, kallt och blåsigt. Det har inte blivit färdigstädat i rabatterna hos mig heller. Du får vänta tills det blir varmt.
Vi har ingen stor tomt, så vi klipper gräset med en vanlig motorgräsklippare.
Ha det gott /Kram Marika

Anita, de fyra blomsterhaven sa...

Det har varit riktigt kallt här också. Måndagen var som att gå ut i is. Idag visade termometern +11 så jag trodde det var varmt och skönt men vinden var kall. Jag har inte heller gjort något i trädgården. Det får vänta, bra med "skräpet" som ligger som skydd.
Hoppas det går bra hos sjukgymnasten imorgon. Vilken fin bild på Molton. Det låter som om han är hos er ibland vilket måste kännas fint.

Kram Anita

Bosse Lidén sa...

Hoppas du gjorde några framsteg hos sjukgymnasten idag. Kommer bara värmen igång utomhus så tror jag du kommer att göra stora framsteg. Men bli bara inte övermodig och börja jaga en robotgräsklippare. Låter som en smart inköp. Glöm bara inte sätta upp tydligt textade skyltar så inte igelkottarna sticker in på gräsmattan.
Fina "färgfoton".
Kram, Bosse Bus