fredag 1 mars 2024

ELISAS FRÅGOR

 FEM FREDAGSFRÅGOR

som Elisa har bett oss deltagare att svara på. Inte alltid så lätt faktiskt!

Snart är det dags för lite blommor...


  1. Hur kittlig är du?   Jättekittlig - speciellt på fötterna, vilket ställer till lite bekymmer när jag är hos fotvården!
  2. När kände du dig senast avtrubbad?   Under dom här veckorna när jag varit förkyld!
  3. Vad fick dig senast att skruva på dig?   Kommer inte ihåg, men det måste varit när nån bekant "klampat i klaveret"!
  4. Vad senast gjorde att du fick kväljningar?   I morse när jag åt ett hemskt bröd med hela korn i. När man bet sönder dom så smakade det äckligt i hela munnen...
  5. Vad tycker du är mest obekvämt att sätta på dig?   BH´n - men har man stora bröst är man ju tvungen. Iaf när man ska hemifrån... *fniss*

I växthuset är det redan vår...

Om några minuter ska jag till frissan. Kan fortfarande inte köra själv så stackars förkylda Rolle får agera chaufför. Igår var han dock så dålig så min sjukgymnastik fick ställas in. Men idag efter bara 5 dagar är han betydligt bättre som tur är. Själv är jag nu inne på 4:e veckan, men nu börjar jag återhämta mig...

Är väldans förtjust i hyacinter, både för att dom är vackra och så den otroliga doften, så jag har dom överallt...

SUSIE



6 kommentarer:

it_is/Anette sa...

Hyacinter är verkligen en härlig blomma, både fin att titta på och doften är ljuvlig. När jag tittar på dina bilder så ser det inte ut som om dina hyacinter är från jul, stämmer det, har du dom lite mer året om? Kan man ha det? Det har jag aldrig tänkt på.
Ja är man förkyld då är man helt klart avtrubbad från det mesta, o jag tycker att förkylningar verkar dra ut så på tiden nu, det är inte lite sjuk någon dag längre, mer att det sitter i minst en vecka eller mer.
BH 😄 ja det är väl bland det skönaste men kan göra när man kommer hem - ta av bh´n.

Ha en fin helg.

Hanneles bokparadis sa...

Hoppas ni snart känner er piggare, dagarna ljusare.

Ingrid sa...

Hyacinter är fint, men det kan bli lite för stark doft när man har dem inomhus, men till jul måste jag ha några i köksfönstret.
Hoppas att det gick bra hos frissan igår och att du är krullig och fin igen.
Kram, Ingrid

Kina sa...

Skruvar på mig gör jag om jag själv eller någon annan klampat i klaveret, trots att jag egentligen bara behöver ta ansvar för mina egna klaverklamp.
När det gäller påklädning så är BH:n ett onödigt ont. Men jag minns den tiden då det var modernt att gå utan. En dag såg jag mig själv spelglas i ett skyltfönster. Jag fick en chock! Vem var den där tanten med de guppiga hängande brösten? Stadsbesöket slutade med inköp av en BH. Ha det gott!

Hannas krypin sa...

Jag är nog den som lätt kliver i klaveret, försöker att bita mig i tungan och har blivit bättre.

Paula sa...

Men fy så trist med långdragna förkylningar! Hoppas du är fin i håret nu! Vet att du har ett frissigt hår, hihi, som inte är så lättyglat!
BH:n åker på och av här hos mig. På morgon klär jag på den, men när jag kommit hem från utevistelse bland folk åker den av fort som attan. Hoppas ni får lite vårkänsla nu i veckan, vi har massor av blaskig snö kvar men blött på vägarna så man slipper halkan.
Kram från pörtet