torsdag 29 februari 2024

DAGS FÖR ROLLE

Idag hade jag tänkt mig till sjukgymnastiken - om Rolle var så pass att han kunde köra mig. För nu är det hans tur att vara förkyld naturligtvis...

Innan han blev förkyld...

Vi har bara väntat på att han ska drabbas och i natt började det ordentligt. Han låg och hostade och snörvlade hela natten. Så det där med att åka till VC i Hemse är bara att glömma. Jag är helt slut och Rolle är hemskt snorig och dessutom jättetrött efter nattens "icke sovande"...


Nu är det alltså min tur att försöka orka med att sköta det vanliga här hemma. Till att börja ska jag fixa till lunch åt mina pojkar. Det blir varm nyponsoppa (skönt för sårig hals) och smörgås till Rolle, torrisar till Molton - och så en enkel sallad till mig. Det tar fortfarande väldans lång tid för mig att göra nåt, så redan nu ska jag börja så att det är klart till tolvtiden! Återkommer därför först om ett bra tag...

Med rakt hår...

I morgon så ska jag till frissan, riktigt positivt. Bokade in den här dagen redan när jag var hos henne sist och bara klippte mig. Nu ska jag göra det bekvämt för mig igen och permanenta krull. Ska bli så skönt. Som det är nu tar det timmar att försöka föna håret med en hand - och inte blir det bra...


Morgondagen blir inte bara trevlig, det är också slut på veckan med Molton. Och det gör oss båda lite ledsna - alltså Rolle och mig. Molton blir nog bara lycklig när han får komma hem till sin lilla familj igen... 

Snart är det dags för dom vilda orkidéerna i kohagen och i diket att dyka upp...

SUSIE




































2 kommentarer:

Ingrid sa...

Vilken otur att Rolle också blivit förkyld, men det var väl inte annat att vänta.
Krya på er!
Kram, Ingrid

Hanneles bokparadis sa...

Krya på er!