fredag 29 mars 2024

5 FRÅGOR eller frågan om...

...skärtorsdagen eller den 30 mars! Vilken dag ska vi egentligen fira?

Eftersom torsdagen redan är över så har vi alltså valt den 30:e. Det brukar bli så nästan varje år. Det är ju också så lämpligt att det är påskafton i år så man kan fira lite extra. Även om vi inte kommer ha nån fest just i år. Men det var alltså så att vi träffades på skärtorsdagen den 30:e mars1961 (så vansinnigt länge sen). Jag var 15 och Rolle 20 och sen dess har vi hållit ihop i alla år.  

      ELISAS FEM FRÅGOR

  1. En vän är i närheten och vill komma förbi. Hur lång tid behöver du innan du skulle kunna öppna dörren?   Den öppnas direkt!
  2. Du hittar något på marken som ser tappat ut, vad gör du?   Ingenting, men Rolle skulle direkt kolla vad det var!
  3. Du vaknar plötsligt av att du står på en scen, med publik som väntar. Vad gör du? Presenterar den som ska komma in efter mig, för jag kan ju inte vara huvudnumret!
  4. Ute på stan ser du en bit bort hur några försäljare vill sälja in något till förbipasserande. Vad gör du? Går förbi utan att bry mig!
  5. På middag blir du serverad något du absolut inte tycker om. Hur reagerar du? Här kan det bli lite jobbigt. Är det nåt med vitlök (vilket är vanligt nu för tiden) så kan jag inte tvinga mig att äta det utan är tvungen att ursäkta mig och avstå!

Gårdagen spenderades bl.a. på VC gruppgym där vi var hela tre deltagare och 2 sjukgymnaster som körde hårt med oss. Sist jag var där var jag ensam deltagare. Så idag har man träningsvärk ovanpå allt annat...

Min gulliga gubbe kom hem med rosor till mig idag...

I morgon på påskafton ska vi lyxa oss med Cafe de Paris Entrecote (med hemgjort smör), pompe och nån god sallad, ikväll blir det stekt strömming med sursöt dillsås och potatismos. Hoppas att även jag kommer att gilla maten, inte bara Rolle. Jag brukar gilla det, fast för närvarande är inget riktigt gott...



GLAD PÅSK
SUSIE


7 kommentarer:

Hannele sa...

Grattis till alla era år tillsammans!
Jag sätter upp saker någon tappat. Försöker vara snäll mot unga försäljare som kanske har sitt första jobb. Kan inte komma på något jag inte skulle äta, min mor gillade inte vitlök.

Mrs Calloway sa...

vilka underbara rosor! svårt att undvika vitlök i dessa tider. maten du talar om låter så väldigt god. hoppas verklien att den smakar dig också

Kina sa...

Grattis till alla år tillsammas! Det är ju faktiskt 63 år. Fantastiskt! Och vilken vacker bukett! Vitlök har jag lärt mig äta och tycker numera att det är jättegott. Glad Påsk! Kram!

Maribel sa...

Hej Susie!
Grattis till era många år tillsammans. Vilken härlig bukett med rosor.
Middagen låter väldigt god.
Glad Påsk!
Kram Marika

Paula sa...

Ni kan verkligen skatta er lyckliga som hittat och trivts med varandra såpass många år, det är nog få förunnat. Och känslorna har inte falnat, det ser jag ju på bilden på dina fina rosor! Så du kan tål inte vitlök, jag älskar det. Har just satt i mig lammstek som jag tryckte i en massa vitlöksklyftor i innan stekning. Men maten ni ska käka låter jättegod. Jag tittade på strömmingen på ICA maxi för några dagar sedan och jag lovar att det var barnarov! De var inte mer än högst 8cm långa! Så små fiskar ska man väl slänga i igen o ha på tillväxt, skandal! Köpte inga...hade känt mig som en kannibal, hihi
Önskar fruskapet med herr en fin fortsättning på påskhelgen. Och stort grattis!

Ingrid sa...

Bra svar du hade på fråga 3!!

Hoppas att träningsvärken går snabbt över och att ni får en riktigt Glad påsk!
Kram, Ingrid

Madde sa...

Det var många år tillsammans. Grattis. Bra svar på frågorna också. Vitlök i för stora mängder har jag också svårt för, med undantaget tzatziki.