lördag 30 mars 2024

63 ÅR TILLSAMMANS IDAG!

 Inte trodde man då när vi träffades första gången att vi skulle leva så många år ihop. Jag trodde bara vi skulle dejta några gånger och sen skulle det vara över. Men det som inte var kärlek vid första ögonkastet blev det vid tredje fjärde. 

Åren innan vi träffades var Rolle knutte - inspirerad
av Marlon Brando tror jag!*fniss*

När jag nu tänker tänker tillbaka på alla dessa år så är t.o.m. jag lite förundrad över att vi har klarat av alla problem tillsammans - vi har ju t.o.m. jobbat ihop på vår firma under många år. När jag funderat på hur vi "stått ut" så tror jag att förklaringen är att vi alltid har gjort roliga och trevliga saker tillsammans. T.ex. alltid åkt på semestrar ihop och absolut inte delat på oss som en del gör. Det tråkiga vardagslivet måste man ju förgylla med nåt kul...

Här vid Nytorget låg vår firma. Lokalen sålde vi till "pizzabagaren" bredvid oss när vi flyttade
till Årsta. Några år senare flyttade vi firman hem till vår tillbyggnad
.

Sen är vi förmodligen ganska lika i grunden. Vi har t.ex. aldrig bråkat om pengar vilket är ett ämne som en del gifta har stora problem med. Vi gillar att roa oss med samma saker och jag lyssnar gärna på en del (inte allt) ur Rolles musiksamling som är hans hobby. Han å andra sidan gillar inte att pyssla med trädgården även om han gillar när den är prydlig och vacker och har hjälpt till med en del underhåll. Sen har vi ju båda varit väldans intresserade av motorsport - och är fortfarande...

Vintrar gillar dock ingen av oss, men har man hund är man ju tvungen att ta sig ut. Här är jag
med vår älskade lilla Santos - en Podengo Portoguse Pequeno.

Men på tal om trädgård så ska jag om en liten stund kontakta Veteranpoolen här på Gotland för att se om man kan få hjälp av nån pigg liten gubbe. Vi behöver få "innertomten & förträdgården" räfsade. Det är så mycket löv som ligger i rabatterna att man knappt ser alla vårblommor. Tyvärr kan varken Rolle eller jag göra det jobbet längre, vi är för gamla och knackiga...

GLAD PÅSK

SUSIE

3 kommentarer:

Rosor och ruiner sa...

Stort Grattis på bröllopsdagen! 63 år, det är imponerande! Vad härligt med en kärlek som håller hela livet, det är nog ändå rätt få förunnat, att ha det bra ihop så länge! Det är bara att gratulera! Hoppas ni får många fina år till, tillsammans!
Kram Gunilla

Anita, de fyra blomsterhaven sa...

Ett stort grattis en dag efter. 63 år, fantastiskt. Hoppas att ni hittar någon på veteranpoolen som kan hjälpa er så att vårblommorna får komma fram.

Kram Anita

Maribel sa...

Hej Susie!
Grattis till era år tillsammans. Hoppas det blir många fler.❤️
Hoppas ni kan få hjälp av Veteranpoolen.

Ha en fortsatt trevlig Påskhelg.
Kram Marika