fredag 23 februari 2024

FEM FREDAGSFRÅGOR

 Så var det äntligen fredag och dags för frågorna från Elisa - som jag måste gratta så här dagen efter...

Förra veckan orkade jag inte svara beroende på en hemsk förkylning - och jag är fortfarande dålig men nu orkar jag iaf sitta uppe. Sen om jag kan svara vettigt den här veckan får man väl se. Förkylningar gör ju att man inte bara känner sig dum i huvudet - förmodligen är man det också...

ELISAS FRÅGOR med Susies svar:

  1. Blir du visare med åren?   I min ålder får man verkligen hoppas på det!
  2. Hur firar du din födelsedag?   Numera blir det bara en god lyxig middag - eller lunch - på krogen tillsammans med min käre gubbe...
  3. Vad skulle du önska idag om du blåste ut ljusen på tårtan?   Eftersom jag fyller i slutet på juli så önskar jag mig dit. Tårta kan jag dock stå över...   
  4. Har du någonsin haft en dålig födelsedag?   Nej, inte vad jag kan påminna mig!
  5. Är du bra på presenter till andra?   Ja, det tror jag! Iaf så älskar jag att köpa presenter, också att slå in presenter och roligast av allt; Att ge bort presenter...

Det är lite knepigt att sitta här framför datorn med en rinnande näsa och en fruktansvärd hosta och försöka få till några bra och men framförallt sanningsenliga svar på frågorna. Tex. nr 4 - hur 17 ska jag kunna komma ihåg alla!?
 
Molton i Rolles TV-soffa.

Förutom förkylningen så börjar jag nu känna mig otroligt trött, trots att jag faktiskt har sovit i natt. För att Rolle skulle få en hyfsad natt - min hosta väcker honom - så tog jag först hostmedicin, sen en halv sömntablett, stoppade hela munnen full med tabletter mot hostan och så satte jag mig upp. När den pågående hostattacken avtog efter en kvart la jag mig ner och både Rolle och jag somnade till slut vid tolvsnåret. Så skönt...

Ser inte speciellt skönt och varmt ut på mornarna, men idag kom solen fram så allt tinade upp fort.
När jag ser det här så funderar jag på om Rolle tänker sätta igång poolen i vår...jag vill ju
hemskt gärna bada i år!

Men nu känner jag att det skulle vara skönt med en timmes snarkning. Jag måste nämligen vara pigg vid halv tre då Molton kommer hit. Han ska vara här dygnet runt i en hel vecka och vi glädjer oss otroligt. Hoppas jag blir så pass pigg att vi - alltså även jag - kan ge oss ut på lite prommisar nån dag. Även om jag inte orkar gå längre än ett tiotal meter så kan jag ju alltid sitta i bilen och kolla in dom när dom går förbi...  


SUSIE




4 kommentarer:

Paula sa...

Men fy på dig! Är det covid du har drabbats av eller en hederlig influensa tro? Oavsett känns det helt onödigt, så nu får du ta o bli frisk, på momangen!
Visst är det skoj att ge presenter, om man nu fick göra det! Jag pumpas bara på pengar av familjen, både till jul o födelsedagar, de ska bestämma själva. Det har jag fått acceptera ända sedan barnbarnen var små, då var argumentet att allt var mycket billigare att köpa på rea efter jul...
Men det bästa av allt, ni ska få rå om Molton! Så glad jag blir för er skull! Själv har jag sorg, Daniel fick somna in igår...mitt hjärta blöder.
Passa på att njuta med många härliga nospussar
Kram från pörtet

Hanneles bokparadis sa...

känna bra när man hittat något mottagaren gillar

Maribel sa...

Hej Susie!
Hoppas att du kryar på dig, det är så tråkigt att lägga sig och inte kunna sova på grund av hosta. Hoppas att ni har det gott med Molton.
Ha en skön helg /Kram Marika

Anita, de fyra blomsterhaven sa...

Kan bara hoppas att du kryar på dig. Nu är det lördag och ni har Molton hos er. Så glad för er skull. Gosa riktigt mycket nu med honom. Hoppas du orkar gå med ut på en liten promenad.

Kram Anita