fredag 9 februari 2024

FEM FREDAGSFRÅGOR

Idag är det ett otroligt vackert väder. Iaf nu på morgonen. Himlen är klarblå, det är -3 grader och solen lyser...

Men risken är väl ganska stor att snöovädret SMHI varnat för ska komma söderifrån även drabbar oss. Alltså ställer jag in mig på mer snö!

Eftersom jag numera tycker att alla dagar är precis likadana så kräver nog Elisas frågor att jag verkligen tänker efter; Vad hände egentligen under veckan som gick...!?

  1. Vad hände i måndags?   Då hade vi fortfarande Molton som vi hämtade i lördags förmiddag hos oss. Riktigt mysigt...
  2. Vad tyckte du om tisdag?   Har inget direkt minne av den dagen...
  3. Blev onsdag en lillördag?   Ingen risk. Som pensionär är inte ens själva lördagarna så speciella. Vi spenderade dan i bilen och sen på sjukhuset istället. Jag skulle på ögonbottenskontroll och Rolle på bentäthetskontroll. Vi hade haft stor tur och fått tider en halvtimme emellan och avdelningarna låg i samma hus, en på 3:e och en på 4:e våningen, så allt gick perfekt. Så trots ruggigt väder vilket gjorde att jag satt kvar i bilen när Rolle uträttade lite ärenden på Biltema och Ica, får jag nog säga att onsdagen trots allt blev bra... 
  4. Hur kändes din energi under torsdagen?   Torsdagar brukar vara min favoritdag vintertid, dessutom skulle jag på sjukgymnastiken så energin var i topp på morgonen. Men gårdagen blev en trist historia när det började med att personalen  ringde från gymnastiken och berättade att den var inställd på grund av sjukdom...  
  5. När gör du fredag idag?   "Göra fredag" var många år sen man gjorde, men jag ska kanske skicka in Rolle till Hemse för att hämta hans viktiga cancermedicin. Den var helt  slutsåld i Sverige så han fick prata med sin onkologläkare för att få en ersättning. Nu har jag fått ett mail om att den finns att hämta på Färghuset...


Har ännu inte duschat, men när jag har gjort det ska jag sjunka ner i TV-soffan och börja glo på allt jag spelade in i går men inte orkade se då. Det var bl.a. två crimehistorier samt Torpet. 
Sen ska jag också göra en rolig lunch med päron och ost och därefter en wok till middag. Igår gjorde jag en liten rostbiff, men köttet var segt så över halva blev kvar. Det ska jag använda i woken. Sen är det nog dags för skidor och skidskytte på TV...

SUSIE

9 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

Soliga vintriga dagar här med. Trevligt att ni har Molton ibland.
Praktiskt att ni kunde gå på kontroll samtidigt. Trist med inställd träning när man ändå är på humor.
Mycket mediciner som inte finns få tag på.

Ingrid sa...

Nog är det tur att man har tv att titta på. Vad skulle man ta sig till annars?
Du är duktig på att laga mat har jag förstått och har många läckra specialiteter. Päron och ost låter väl som en riktigt god lunch!
Ha en fin fredag!
Kram, INgrid

Klimakteriehäxan sa...

Vintern verkar vägra att släppa greppet, men man får inse att vi fortfarande är i februari ... Visst är tv:n ett sällskap, inte minst när kylan knäpper i knutarna.

Mrs Calloway sa...

vilken fin traktorbild! och så kul att ha Molton ibland. siken tur för Moltons husse och matte att ha så fina ersättare.jag har känt av våren lite den här veckan. det betyder ett energipåslag för min del och det känns bra. februari är annars en månad jag brukar tillbringa på knäna. päron och ost! mums. hoppas att ni får en fin helg, du och Rolle! kram🌷

it_is/Anette sa...

Jag gör som du, inställer mig på att vi kommer att få mer snö, än är inte vintern klar.
Jag jobbar men tycker ändå att veckorna rullar på utan att det är så stora förändringar, dag efter dag är väldigt lika för mig. Tråkigt nog om jag tänker efter.

Ha en fin helg.

Kina sa...

Ja visst är dagarna sig lika sedan man blev panchis! Det händer inte speciellt mycket. Men ändå tycker jag att veckorna bara rinner iväg. Det kanske beror på att allt tar så lång tid så man hinner inte göra lika mycket som tidigare. Samtidigt är det skönt att man förfogar över sin tid och kan göra precis vad man vill, när man vill. Ha en bra helg! Kram!

Boklysten sa...

Visst är det frustrerande när helger och vardagar flyter ihop så fort man blivit pensionär.

Janerik Sundh sa...

Jag är ju också pensionär sedan 11 år tillbaka men fredag och lördag är fortfarande speciella dagar för mig.
Vi äter och dricker extra gott på fredag och lördag. Sedan har vi också en lillördag fast vi har den på tisdagarna.

Lena i Wales sa...

Även vitt hos mig.
Som du säjer som pensionär är dagarna lika, men jag försöker "göra helg" för att få ordning på mitt liv.
Jag har egentligen bara en dag i veckan då jag har något speciellt, trots det händer det ofta något varje dag.
Sköt om dig!