fredag 2 februari 2024

FEM FRÅGOR

 Det är nästan otroligt hur fort veckorna går - men också väldans skönt. För den här årstiden tillhör ju inte mina favoriter precis...

Nä, nu längtar man efter våren så man kan sitta på altanen och njuta av alla vackra  vårblommor i trädgården. Är jag också så pass återställd så jag kan plantera några krukor, rensa lite ogräs och åka runt på min gräsklippare så är livet fantastiskt igen. Jag har faktiskt inga större krav! 

ELISAS FEM FREDAGSFRÅGOR

  1. När klev du senast ur din bekvämlighetszon?   Igår när jag tog mig ut till bilen för att åka till VC i Hemse och gruppgymnastiken (där jag återigen var ensam deltagare med två sjukgymnaster - så idag har jag hemsk träningsvärk).
  2. När är du som mest bekväm?   På kvällen i min alldeles egna TV-soffa...   
  3. Vilken typ av kläder går du i hemma?   T-shirt & tights och om det är under 24 grader även inlindad i en stor tjock värmefilt!
  4. Vilken bekvämlighet i vardagen uppskattar du mest?  Att man nu för tiden alltid har tillgång till dator, TV och telefon...      
  5. Vid vilka tillfällen är du inte bekväm?   När jag måste gå långt, t.ex. på sjukhuset eller VC! Att stapla fram med krycka är inte alldeles enkelt!!

SUSIE

10 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

Lite för tidigt att börja längta till våren, det dröjer, men dagarna ljusare och det är skönt. Jag trivs fint i min läsfåtölj. Jag har också alltid mobil i fickan. Ha en fin dag!

chica sa...

Pouco a pouco vais ter a primavera para teus dias enfeitar! Lindo fim de semana! beijos, chica

www.saramadeleine.se Orsakullan sa...

Tänker ändå att det måste varit skönt med så få på gruppgymnastiken. Jag har personligen mer för mindre grupper än större. Perfekt att du kom iväg.

Kina sa...

Det går snabbt nu, så snart är våren här! Jag tycker att veckorna bara rusar iväg! Hinner knappt fylla på dosetten så är det dags igen.
Både skönt och tråkigt att vara själv på gymnastiken. Det blir ju lite socialt också om man är fler. Ha det bra nu! Kram!

Ingrid sa...

Att stappla fram med krycka måste vara besvärligt, men måste man för att kunna förflytta säg är det ju bara så. Själv börjar jag fundera på rollator, för mina ben strejkar från och till och jag vet inte när kraftlösheten kommer, så det börjar nästan kännas oroligt att gå ut och promenera.
Ha det så gott Susie!
Kram, Ingrid

it_is/Anette sa...

Nej att hoppa på kryckor är inte skoj eller lätt o inte om det är is där man ska går. Lite skoj att se att många svarar väldigt lika på många av frågorna. Det visar vad vi gillar när det gäller att få ha det bekvämt i vardagen o vad vi inte alltid uppskattar
Ha en fin lördag

Paula sa...

Visst är det gosigt att svepa in sig i en filt! Jag har mina enda fönster åt söder så idag är det jättevarmt härinne, har inga persienner heller. Men även när det är varmt kan jag slänga en filt över benen bara för känslan...
Självklart måste det vara jobbigt för dig att behöva gå med krycka, men, övning ger färdighet! Ska det verkligen vara så att de som ska gå på gruppgympan bara kan utebli? Känns som slöseri med resurser om du ensam har hjälp av två personal, även om det kanske är positivt också.
Ha en skön fortsättning på helgen
Kram från pörtet

tantaugusta sa...

Men perfekt ju med gymnastiken, då fick du ju två egna personliga tränare. Fattar att du har träningsvärk idag :)

Maribel sa...

Hej Susie!
Vilka fantastiska tulpaner, nu längtar man till sol och värme. Solen skiner för fullt idag. Så härligt att du känner dig bättre.
Ha det gott /Kram Marika

Lena i Wales sa...

Ja, tiden springer iväg.
Många längtar till våren nu, fast jag är nöjd med som det är. Sol här idag.
Jag gillar också att gå omkring bekväm hemma, inte alltid så snyggt, men vad gör det, ingen ser mig i alla fall.
Sköt om dig!