torsdag 25 januari 2024

ONSDAGS"AKTIVITET"

Igår var jag ensam hemma hela dagen. Rolle var i Visby hos Hörselfrämjandet för att få sina hörapparater utbytta. Dom fungerar nämligen precis som dom vill - när dom vill...

Han har varit där en gång tidigare med ena örats apparat som inte fungerade bra, men då fick han en apparat tillskickat sig. När den kom så visade det sig direkt att det var samma problem med den. Alltså misstänker han att dom aldrig bytte, utan bara skickade tillbaka den direkt. Den här gången hade han märkt apparaterna, men dessutom så krävde han att få byta båda på plats - vilket han fick. Så nu hör han bra igen, så länge det varar...

Det jag roade mig med var att titta på skidskytte och sen åt jag lunch. Sen gjorde jag nåt jag har dragit mig länge för; Jag tvättade av metall & glashyllan i matrummet. Därefter tog jag fram alla dekorationer som jag innan jul hade ställt i gästrummet - och så tvättade jag av dom och ställde upp i hyllan. På nya platser och i nya kombinationer! Tog hela dagen eftersom jag bara kan bära ut två saker i taget. Vågar inte chansa att ta något med vänster hand som kan gå sönder om jag tappar det...

Min vänstra hand är inte bra, men nu kan jag iaf nästan knyta
ihop den. Men nån ork i den har jag inte!

På grund av dålig hand och arm samt diskbråck så jag fick sätta mig och vila rätt ofta. Det gjorde jag i vardagsrummet och när jag satt där så njöt jag av att nästan all snö i kohagen bakom oss hade smält bort. Däremot var det massor kvar på tomten och på altan...

Rätt var det var så tittade dessutom solen fram, så jag kände att mitt normala glada jag som varit borta i 18 månader började komma tillbaka. Härligt! Idag ska jag på sjukgymnastiken och då hoppas jag att jag ska märka att jag är på bättringsvägen...


En annan sak är att jag tänkte tillbaka på när vi för över tjugo år sen flyttade hit. Vi hade ett par saker som vi ville ha uppfyllda med köp av nytt hus; Det skulle vara en enplanare, det skulle inte ha nån nära granne och så skulle det vara modernt - ingen gammal kalkstensgård...

5 plusgrader igår ute på altanen - underbart!

Alla tre önskemål uppfylldes och vi trivs helt otroligt här. Som infödda Stockholmare trodde alla våra vänner i stan att vi skulle få "hemlängtan", men vi har konstigt nog aldrig längtat tillbaka. Tvärtom är vi otroligt tacksamma över att vi verkligen gjorde slag i saken och flyttade. OK vi kunde kanske ha flyttat ett antal år tidigare, men jag tror att vi flyttade precis i rätt tid för oss. Alltså när när vi behövde uppleva nåt nytt och komma ifrån "tjockhult" (som Rolle kallar det)...

SUSIE

 

Inga kommentarer: