fredag 19 januari 2024

FREDAGSFRÅGORNA

 Helst hade jag legat kvar i sovrummet i morse och haft det varmt och skönt och inte brytt mig om att gå upp. För nu är värmen fixad så i natt var det hela 22,5 grad

Och då passade ändå Rolle på att skruva ner aggregatet på vår luft/luftvärmare till en 3-dels kapacitet ungefär. Man kan ju tänka sig hur mycket ström det har gått åt helt i onödan tidigare när allt gick för fullt - trots att det inte blev varmt!

Idag blev färgerna betydligt bättre - jag hittade felet!

Nu ska jag bara fixa min kamera så bilderna får rätt färgtoning, sen är våra små problem lösta. Jag tror att nån kommit åt inställningen, det är lätt hänt om man inte är van. Vi får väl se när jag ska ta några bilder till det här inlägget lite senare.

Innan dess börjar jag dock med frågorna FEM EN FREDAG som Elisa sköter med den äran! 

  1. Vad är en sak du har gjort idag?   Har bara hunnit med att fika än så länge.
  2. Med vilka tre ord kan du beskriva kommande helg?   Behövs bara ett ord: TRIST! Men vi ska iaf äta gott!!
  3. Med vilken liknelse skulle du beskriva ditt mående?  Känner mig som ett äppelskrutt...     
  4. Med vilket ordspråk skulle du beskriva den här veckan? Alla goda ting (i vårt fall onda) är tre!
  5. Vilket motto använder du oftast?   Ålder är av ingen betydelse (om du inte är en ost). 
  6.                                                                                             Jahapp, då var det första i dagens inlägg avklarat. Nu gäller det bilderna. Fast det blir svårt att fota när allt bara är vitt som ovan! 
SUSIE



7 kommentarer:

Hannele sa...

skönt att värmen funkar i alla fall

Hannas krypin sa...

Så skönt att värmen är ordnad. Hoppas att du snart mår bättre och slipper må som ett äppleskrutt!

Mrs Calloway sa...

härligt med värme. vi har det ganska svalt i huset, men när det är kallt eldar vi brasa i kakelugnen. det blir en väldigt god värme. äppelskrutt är inte det sämsta! och lagrade ostar är jättegoda. fina bilder blev det.

Paula sa...

Men du, nog tror jag det hjälpte lite att bara sitta och hålla tummarna? För inte har det väl dykt upp nya problem? En ganska trist helg har jag också framför mig, men ska roa mig med skidsport på tv. Hade tänkt mej till Lugnet idag för att se skidtävlingar på plats, men dels fick de skjuta upp starterna pga kylan o senare var det ändå -17 och då är det inte kul.
En äppelskrutt tycker jag inte du ska känna dig som även om du fick skippa träningen som är viktig för dig Det blev ett bakslag, men ibland får man bita ihop och komma igen. Hoppas nu att maten smakar i helgen och ni har ju också trevligt sällskap, varandra! Sköt om er, kramar

Bosse Lidén sa...

Det blev ju fina vinterbilder. Varmt inomhus måste jag ha på vintern. Tur det fixade sig för er. Jag tror jag känner mig som en ost ibland, en grönmögelost.
Helgkram från inomhus-Bosse.

Susjos sa...

Bra att ha det varmt i stugan!
Äppelskrutt låter inget vidare, hoppas helgen blir bra ändå! God mat i värmen och kanske lite kul att se på TV är inte dumt mitt i vintern!
Ha det gott!

Kina sa...

Härligt att åtminstone ha värme inomhus, och förhoppningsvis inombords! Jag har mellan 18-20 grader inne, och det blir lite kyligt om man sitter stilla länge (och det gör jag ju!). Men med fleesejacka och byxor och ulltossor på fötterna så går det ganska bra. Te och många ljus gör det lite varmare också! Ha det gott! Kram!