fredag 26 januari 2024

FEM FREDAGSFRÅGOR

 Det är inte lätt att svara på Elisas frågor, för det händer ju inte mig speciellt mycket. Men igår tog jag mig iaf ut till bilen så att Rolle kunde skjutsa in mig till vårdcentralen och sjukgymnastiken.

Jag förstår att det lockar fram ett litet hånleende hos läsaren, men det är så vardagen ser ut för mig just nu; Jag gör ingenting! Men jag gläder mig för att få göra en enda sak i veckan. Jo - jag läser, jag surfar på nätet och jag drömmer mig vidare till våren och mitt tillfrisknande. Det senare är nånting som jag verkligen hoppas på - men det går obehagligt långsamt.


Väl på plats så upptäckte jag att jag återigen var ensam deltagare på gruppgymnastiken. Det är andra gången sen gymnastiken återupptogs efter julen. Fast förra torsdagen var det ännu värre, då var ingen alls där! Jag var ju hemma på grund av att vår värme hade slagits ut och vår vän Kjelle skulle komma precis när vi skulle åka hemifrån - och det gick ju inte. Värmen var viktigast och nu har vi återigen 23-24 grader, så skönt!

ELISAS FEM FRÅGOR

  1. Vad tittar du helst på?   Jag antar att det är TV-program Elisa menar, med tanke på dom följande frågorna. Alltså svarar jag crime, engelska thrillers och dokuserier som Robinson och Farmen.
  2. Vad tycker du är tråkigt på tv?   Det finns väldans mycket, men töntiga lekar för vuxna är nåt som jag aldrig ser- Och detta trots att jag älskar att leka - men då "live"!
  3. Vilken streamingtjänst eller kanal används mest hos dig?   TV1, TV4 och 12:an.
  4. Vad skulle du byta ut TVn mot?   Njae, det skulle bli trist nu när man är lite handikappad och verkligen behöver nåt att sysselsätta sig med. Skulle kanske vara en dator med stor bildskärm eller ett rum fullt med olästa böcker...
  5. Vad tittade du på senast?   Lerin på Lofoten på 1:an som jag spelat in och tittade på nyss!
Idag är det inte lika varmt som igår - och det har kommit mer snö! Men
det känns ljusare på dagarna och det är ju inte så långt kvar...

Jag har faktiskt funderat på vad jag skulle ha gjort om jag inte haft tillgång till vare sig dator eller TV den sista tiden (18 månader). Har ju inte kunnat "roa mig" med så mycket annat. Men jag ser fram mot att bli återställd så att jag i vår kan ta mig ut i trädgården och sätta spaden i jorden. Eller åtminstone kunna beskära lite oönskat och kanske rensa bort lite ogräs! 

SUSIE



10 kommentarer:

Hannele sa...

Lerum på Lofoten är trevligt.

Klimakteriehäxan sa...

Jobbigt att vara sjuk så länge, hoppas våren blir din!
Visst vore livet utan tv ganska långtråkigt???

Paula sa...

Du har en stark vilja och sisu, kanske har du finnar bakåt i släkten, du ska se att du blir starkare framöver! Håller helt med dig om lekprogrammen där avdankade kändisar medverkar och gör bort sig och tjänar en massa pengar på det, helt vansinnigt! Lerin vinner över dem med 100 mot 0! Ikväll ska jag se finalen av På spåret, sen får vi se om jag inte väljer läsning framför mer tv-tittande. Har just nu tre böcker på gång parallellt så jag känner mig lite scizofren mellan varven.
Helgkram från pörtet

Ingrid sa...

Jag vet ju hur mycket du älskar din fina trädgård, så jag hoppas verkligen att du återhämtar dig så att du kan få vara där ute så mycket du vill.
Visst skulle det kännas konstigt att vara utan tv och dator, speciellt när man som jag är ensam och inte har någon att prata med. Nu får jag i alla fall "prata" med mina bloggvänner.
Ha en fin helg!
Kram, Ingrid

Mrs Calloway sa...

det är ingen som hånler åt din situation, tro inte det! tvärtom tror jag att vi mycket väl förstår en del av hur du har det. men varje liten sak du gör är ju en framgång. och med ljuset och våren återvänder livsandarna. när du kommer ut i trädgården kommer du att må mycket bättre. januari och februari är förskräckliga månader men med mars kommer våren! just nu ser jag om Tre kärlekar på Öppet arkiv och Frostbiten på SVT play. det är en dokumentär om hur det är att bo i Alaska och kämpa med kylan, jaga ren, varg och björn. jag är helt fascinerad. kram🌷

it_is/Anette sa...

Ja tv´n är ju bra på det sättet, eller ja datorn går ju bra med att titta på också. Och just att det finns tillgängligt när som helst, o man kan verkligen hitta allt att se. Jag använder tv´n eller datorn mer som sällskap - det rör sig lite på bilden o det är ljud, när jag gör andra saker hemma.
Ha en fin helg

Hannas krypin sa...

Här hånles det ingenting. Hoppas på att du snart är tillbaka. Vad jobbigt att du var själv på gruppgymnastiken. Det är ledarlett? Tänker att det är en fördel att vara själv för då kan ledaren fokusera helt på dig och anpassa efter vad du behöver. Lofoten drömmer jag om att få åka till.

Maribel sa...

Hej Susie!
Jag hoppas också att du kan vara ute i trädgården till våren. I snö och halka är det bättre att vara inne. Träningen är bra och det var tråkigt att dina kompisar gett upp.
Ha en trevlig helg /Kram Marika

Anita, de fyra blomsterhaven sa...

Så skönt att du kom iväg på sjukgymnastiken. Synd bara att det är så få där. Men huvudsaken är att du får träna. Det har varit en jobbig vinter i år men så småningom kommer våren. Och jag hoppas så att det går framåt med ditt tillfrisknande. Vill ju så gärna att du kan börja vara ute i trädgården igen.

Kram Anita

Kina sa...

Jag hoppas och tror verkligen inte att någon hånler åt din situation! Ingen vet när man själv hamnar i situationer som man aldrig räknat med. Det är ju inte heller så många av oss äldre i bloggvärlden som har ett sprudlande aktivt liv, även om vi är mindre låsta än vad du är. För min del är det också så att orken har blivit betydligt mindre. Har jag en sak inbokad under en dag, ja då varken vill eller orkar jag göra en massa annat. Och då är det tur att TV, dator och böcker finns! Var rädd om dig! Kram!