måndag 15 januari 2024

DET ÄR EN HEMSK DAG...

 ...som började med att vara en jättevacker vinterdag med massor av snö som kom igår kväll och så på det sol  - underbart!

Nu går jag inte ut i halkan om jag inte absolut måste, så direkt efter morgonfikat satte jag mig på kontoret framför datorn. Där har jag utsikt åt båda hållen. Åt ena hållet så har vi den glasade kontorsdörren ut till baksidan av huset, åt andra hållet ser man genom hallen ut genom ytterdörren till framsidan. Och det var en "syn för gudar" idag!


Alla träd och buskar var i vinterskrud och på dom sken solen. Det var faktiskt jättesnyggt och t.o.m. vi som inte gillar snö och kyla, njöt av den härliga morgonen. Men...det vackra varade inte länge. När SMHI varnade för både mer snö och dessutom kraftig blåst så visste man vad som väntade... 

Himlen övergick från att vara mörk långt bort, till att vara mörk runt oss. Och den härliga solen försvann, det började snöa och nu så blåser det dessutom. Det är visserligen "bara" - 5, men med vindens hjälp känns det som -15. Så Rolle var extra snabb när han var ute för att vittja brevlådan. Den härliga känslan av att vi gick mot våren hade försvunnit. Vintern var över oss igen - hemskt! 

Det är det här vi längtar efter nu; blommande "vintergäck"!

SUSIE


2 kommentarer:

chica sa...

A naturezadando SHOW com essa linda neve!
Adorei ver!
beijos, tudo de bom,chica

Maribel sa...

Hej Susie!
Det är mycket vackert trots att det kanske inte är den vita snön du vill se nu. Idag har vi -20, och solen tittar fram.
Ha det gott /Kram Marika