onsdag 8 november 2023

LITE BLANDAT

I måndags var jag till VC i Hemse för ett första besök hos hjärtsviktsavdelningens sjukgymnastik. Det är ju tänkt att jag ska vara med i en grupp där en gång i veckan...

Det dom gjorde i måndags var att testa mina "färdigheter" så dom kan anpassa mina övningar. Jag fick - med krycka - gå i en lång korridor fram och tillbaka under 5 minuter. Blev helt slut. Diskbråcket jävlades värst... 

Sen fick jag sitta på en stol och vila mig och då togs det tid på hur lång tid det tog innan jag hämtat mig. Därefter fick jag resa mig från stolen utan hjälp av armstöd på tid. Fick ihop 6 gånger. Och så fick jag lyfta en 2 kg´s tyngd med den friska handen...

I växthuset är det trångt säger Rolle, får nog
gå ut och kolla nån dag...

Igår, tisdag, var det återigen besök hos hjärtsviktsavdelningen, men då hos sjukskötaren Jens. Han kollade alla mina värden och så fick jag veta att "allt var bra". Faktiskt ovanligt bra; puls, EKG, blodtryck allt var OK - alltså allt utom en viss del av hjärtats funktion! Så det är bara att fortsätta med medicineringen samt gå på sjukgymnastiken varje torsdag.

Så här vill jag att frissan får till det i morgon!
Perfekt för mig som bara kan använda en hand.

Men jag börjar inte förrän nästa vecka för i morgon ska jag till frissan i Hemse. ÄNTLIGEN! Var ju tvungen att lämna återbud sist eftersom jag då lades in på sjukhuset och nån ny tid inom vettig tid fick jag inte (!?). Skulle egentligen inte dit förrän på lördag, men frissan ändrade tiden till i morgon - till stora min glädje! 

Nästan hemma...det är vår tomt till vänster.

Vi hade Molton från i måndags och sen låg han över till igår, men idag har vi ingen liten gullgris här. Han kommer i morgon och stannar sen över natten tills på fredag eftermiddag, jättemysigt. Det har gått så långt att det känns otroligt tomt i helgerna när han inte är här alls!

SUSIE

5 kommentarer:

Ingrid sa...

Hoppas att övningarna och sjukgymnastiken får fart på dig igen och att du blir nog med resultatet hos frissan.
Man fäster sig snabbt vid en sån där liten sötnos. Jag hör på Krister och Thomas när det pratar om sin daghund Otis. Man hör på rösten hur mycket de älskar honom.
Kram, Ingrid

chica sa...

Volteiui das férias e que bom te ver bem ativa, até exercícios,fisioterapia! Boa sorte! beijos,m chica

Anita, de fyra blomsterhaven sa...

Skönt att dina värden var ovanligt bra även om du måste fortsätta att äta medicin. Men samtidigt är det ju bra att medicinen finns. Det blir nog bra för dig att vara med i sjukgymnastikgruppen. Och framför allt är det nog bra att du får gå till frissan. Det är så mysigt att bli ompysslad. Hoppas du blir nöjd. Och imorgon får du träffa Molton igen ...

Kram Anita

Anna i Portugal sa...

Vad underbart att värdena var bra! Och ett efterlängtat besök hos frissan kommer nog kännas skönt också. Mysigt när någon pysslar om en lite extra.

Maribel sa...

Hej Susie!
Bra med sjukgymnastik, och det låter toppen om dina värden också är bra.
Fick du några övningar att göra hemma också? Kul att ni får gosa lite extra med Molton också.
Ha det gott /Kram Marika