söndag 5 november 2023

SÖNDAGSVILA

 Idag har jag inte gjort många knop. Har inte ens en gång orkat läsa era inlägg som kommenterat min blogg. Jag brukar alltid göra det för att det är så kul att se vad ni tycker och tänker samt vad ni skriver om!

Men idag har all lust jag igår hade för det jag planerade igår att jag skulle göra idag bara försvunnit. Vädret är extremt trist och jag som inte ens går ut i soligt väder hade dock tänkt gå ut och fota dom sista höstfärgerna innan alla blad är borta. Men idag vill jag alltså inte ens sticka ut näsan...  

I morgon blir jag ju tvungen att gå ut oavsett hurdant vädret är; Jag ska ju till hjärtsviktsavdelningens sjukgymnastik på VC. Inget jag ser fram mot alls, men nåt jag måste göra. Ska bli mycket intressant att se hur jag med sviter efter stroken samt diskbråck ska platsa bland dom som enbart har hjärtsvikt!?


Igår när Rolle var iväg till en kompis och fixade med en av våra bilar så passade jag på att göra en äppelkaka till honom. Han älskar varianten som är en vanlig sockerkaka med äpple och kanel. Sen tvättade jag i tvättmaskin och så gjorde jag risotto i ugn med lax och kräftstjärtar och romsås till. Sen så drack vi faktiskt ett glas vitt vin (för mig första gången på över 1,5 år) till. Ett otroligt gott vin var det,  så det blev ett glas till efter maten också!

Så igår var jag alltså ganska pigg och produktiv, men så var jag slut igår kväll också. Trots det sov jag dåligt i natt. Hade en massa mardrömmar (var nog vinet) och vaknade mitt i natten. Därför har jag alltså haft extra ont och svårt att röra mig idag. 


Så det har blivit mycket TV-tittande. Snart ska jag dock börja med middagen. Det blev risottorester till lunch, så jag ska bara göra hamburgare. Enkelt och bekvämt, vilket passar för ikväll är det bilrace som gäller. Det är först Formula One och direkt efter det finalen i Nascar... 

SUSIE














3 kommentarer:

Ingrid sa...

Jag tyckte faktiskt att det var en riktigt skaplig söndag efter allt regnande, så jag vågade mig t o m ut på en promenad.
Äppelsockerkaka är så gott, så det förstår jag att Rolle gillar.
Ha fin kväll!
Kram, Ingrid

Maribel sa...

Hej Susie!
Vädret är inget vidare nu, grått och regn. Men igår kunde jag ta en lång cykeltur, och det var riktigt skönt. Hann med att rensa bort alla löv från växthustaket och rensa rent rännorna. Hoppas det går bra på sjukgymnastiken.
Det låter så gott med både risotto och äppelkaka.
Ha det gott /Kram Marika

Anna i Portugal sa...

Vilken tur att vinet var gott när du väl ville njuta av vin. Hoppas det går fint på gymnastiken!