lördag 11 november 2023

FEM FRÅGOR

 Dags igen för frågor! Vad hände med veckan som gick!?

Sist jag skrev så var det onsdag och vi satt här hemma utan hund och tyckte det var väldans tråkigt. Vädret var ganska bra så helt plötsligt frågade Rolle om vi inte skulle ta en liten åktur söderöver. Han tyckte att jag som sitter hemma hela tiden (utom när jag är till VC, sjukan eller frissan) behövde se nåt annat än hemmets väggar...


Alltså begav vi oss iväg söderut mot Burgsvik. Väl där åkte vi längst ut på piren nere i hamnen. Under turistsäsongen är halva avspärrad för bilar så det var trevligt att komma riktigt långt ut i havet.


Tyvärr burkade vädret till sig, solen försvann och himlen täcktes av ett grått molntäcke - men det blev aldrig nåt regn vilket man nu för tiden får vara tacksam för!


Det var ju mitt i veckan och höst, så några turister såg vi inte till. Det var både tomt på folk och framförallt bilar på vägarna. Tror vi såg en 3-4 stycken på hela rundturen...


När vi tittat oss mätta på havet och sjöfåglarna så fortsatte vi lite söderut men svängde sen tvärsöver till östra sidan av sudret. Sen åkte vi i sakta mak rätt upp till Hemse där Rolle skulle hämta en postförsändelse. Sen var "utflykten" slut och vi åkte hem. Men det var underbart att ha fått sett lite andra vyer i ett par timmar och tiden gick otroligt fort!


På torsdagen kom Molton igen och så stannade han till fredag eftermiddag då han hämtades av sin matte. Och jäklar vad tomt det är nu utan honom! I morse låg jag halvvaken i en kvart och väntade på att han skulle komma och kasta sig upp i sängen och slicka mig i ansiktet tills jag vaknade ordentligt. Men så blev det ju inte...och nu kommer han inte förrän tidigast i mitten på veckan! Trist!!


* Vad var det senaste du kopierade (på kopiator)? Alldeles nyss en bild på vår kompis Sune och Rolle när dom var unga och snygga. Sune fyller 85 den 24:e.

* Vem har folk sagt att du liknar? Har aldrig hört någon säga nåt sånt!

* Vem har du försökt vara?  En snäll variant av mig själv.

* När har du föredragit en kopia över ett original?  Kan inte påminna mig om det...

* På vilket sätt var idag precis som igår? Vädret är lika grått och trist!



SUSIE

6 kommentarer:

Ingrid sa...

Så trevligt med en utflykt till Sudret! Det är alltid fint där även om vädret nu inte var så strålande.
Det är tur att man har foton som man kan plocka fram och minnas flydda tider!
Ha en fin helg!
Kram, Ingrid

Paula sa...

Så fint sagt att du försöker vara en snällare variant av dig själv. Det borde jag också anamma, kan vara lite väl rättfram och tanklös många gånger-.-
Roligt med en utflykt oavsett väder, då ni ändå satt i bilen gick det ju bra. Här regnar det varje dag och min jycke går bara ut tvärsöver gatan, gör vad han ska o sen blänger han att han ska hem. Samtidigt kanske man ska vara tacksam, det finns ju hundar som struntar i om det regnar småspik...o då får man lida därute.
Ha en skön helg, jag ser fram emot att denna hemska november snart har kommit h alvvägs...haha
Kramen

Kina sa...

Vad härligt att komma iväg på en liten utflykt, även om vädret inte var det bästa. Eller kanske just därför, för då behöver man livas upp än mer.
Jag brukar också kopiera en del foton på skrivaren. Det är bra att kunna göra det när man gör collage och annat till födelsedagar bl.a.
Tror du oftast är en snäll variant! Ha en fortsatt trevlig helg! Kram!

Hannele sa...

Lite så ser det ut också nu när båtsäsongen över, trevligt att titta på havet. Bäst att vara sig själv.

Maribel sa...

Hej Susie!
Trevligt med en liten utflykt, och havet och sjöfåglar tröttnar man inte på. Till och med fiskmåsarnas skrän kan jag sakna. Tänk vilken fin match det blev med Molton och er som dagmatte och husse.
Ha det gott /Kram Marika

Rosor och ruiner sa...

Ibland behöver man miljöombyte, om än att det är grått och lite trist dit man åker också. Hoppas på lite sol framöver, det hade piggat upp! För än finns de en del vackra höstträd med löv kvar på, även om det mesta kanske har hamnat på marken.

Ha det gott!
Kram Gunilla