fredag 17 november 2023

FREDAGSFRÅGORNA

 ...som jag verkligen hoppas att jag hinner att svara på idag. Det har blivit lite si och så med det den senaste tiden!

Det blir vackra solnedgångar nu - dom dagar solen är framme och dom är ju inte så många!

Varför kan man ju fråga sig. Jag har ju inte precis varit överhopad med jobb eller nåt annat. Tvärtom! Jag gör ju i princip ingenting nu för tiden!! Men jag har alltid funkat så att ju mer jag har att göra, desto mer får jag ur händerna. Tydligen är det också så att när jag inte har nåt att göra, då får jag ingenting alls gjort.

I växthuset blommar det för fullt...


Igår gjorde jag däremot en hel del; Jag var på VC´s sjukgymnastik för hjärtsviktspatienter, vilket jag helst hade sluppit. Har svårt för saker som ska göras en viss bestämd dag och tid - och dessutom i grupp. Är alldeles för självständig för att göra saker och ting tillsammans med en massa obekanta.   

Igår var det frost och riktigt ruggigt kallt!

Men...nu visade det sig bli en riktig trevlig timme, även om den tog på krafterna. För det första var det 3 äldre herrar och jag. Alltså en mycket liten och dessutom rolig grupp. Dessa herrar hade tydligen gympat tillsammans tidigare så dom snackade glatt på och det kändes att jag som är van att umgås mest med män (vårt företag hade 99,999 % av killar som kunder) accepterades direkt. 

Det börjar bli dags att köpa några amaryllislökar...

Ovanpå det var det inte frågan om att vi skulle göra saker tillsammans, utan var och en fick använda sig av dom apparater dom ville (själv höll jag mig till gåband samt några sittplatser). Det enda gemensamma var avslutningen med stretchning som alla gjorde. Fast då var jag så slut att jag avbröt tidigt!

Så jag måste erkänna att det var en riktigt kul timme - men oj vad det har känts i kroppen. Idag har jag hemsk träningsverk, så det är bara att försöka att träna lite här hemma så värken går bort. Vi har faktiskt ett eget gåband - även om det går alldeles för fort - och massor med stolar jag kan träna på att resa mig ifrån...

ELISAS FEM FRÅGOR

  1. Vilken tidpunkt under dagen är du vanligtvis mest glad? På eftermiddagen direkt efter middagen.
  2. Var någonstans umgås du helst? Hemma vid ett dukat bord, eller ute i trädgården bland vackra växter eller en ljummen kväll i poolen. 
  3. Vad tycker (eller tyckte) du om att umgås med kollegor? Är ju gift med min "kollega"...
  4. När testade du senaste något nytt att dricka (alkohol- eller alkoholfritt)? Efter att inte druckit vin på evigheter så testade jag ett vitt portugisiskt vin för några veckor sen som visade sig vara jättegott och riktigt drickbart. Fick i mig hela 2 glas!
  5. Vad gör du helst efter en riktigt lång dag? Tittar på nån spännande engelsk thriller på TV, men gärna också på bilrace som jag verkligen älskar. Men om dagen varit för jobbig är risken stor att jag råkar somna...och det vill jag absolut inte!

SUSIE

9 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

tror det är väldigt bra med gympan, roligt också.
Skönt slappa i egen trädgård också, fast nu börjar det bli kallt. Det blir en ½ flaska vin vi delar på ibland med god ost.

Maribel sa...

Hej Susie!
Så bra att du gillade träningen, kul att du hade trevligt sällskap också.
Det är nog väldigt bra.
Ha det gott /Kram Marika

Mrs Calloway sa...

eftermiddagen blir jag så otroligt sömnig. slappa i trädgården är ju optimalt. och visst är det så. om en har mycket att göra blir det mycket gjort och tvärtom. det tror jag att många kan skriva under på

Kina sa...

Vad kul med träningen. Ibland behöver man träffa lite andra människor. Själv har jag återgått till gymmet efter 6-7 veckors uppehåll, p.ga. knäbesvär. Det roligaste var att träffa alla där! Träningen måste jag ta det lugnt med enl. fysioterapeuten.
Engelsmännen är otroligt duktiga på att göra serier tycker jag.
Ha en go och fin helg! Kram!

Klimakteriehäxan sa...

Bra med träning - och en underbar teckning på hur man kan känna sig efteråt!
Fina bilder dessutom. Ha en fin helg!

Paula Merio sa...

Ler när jag läser om din träningsgrupp! Så kul att det blev bättre än befarat! Jag är lite likadan trots att jag inte haft så många manliga kollegor, de är rakare och tydligare o sladdrar mindre! Ska du gå på denna träning varje vecka? Förstår att kroppen protesterar mot en massa nya rörelser, men samtidigt är det säkert positivt att känna att man gjort något. Jag är nog som du, om jag inte har något på programmet får jag inget gjort, då såsar jag bara. Det ser lite frostigt ut hos dig. Vi har lite pudersnö, det gör landskapet lite ljusare. Hoppas du får en skön helg/Kram

Ingrid sa...

Så skönt att du hamnade i en grupp på sjukgymnastiken där du kände dig bekväm. Hoppas att det fortsätter så och att du får nytta av gymnastiken.
Somnar framför tv:n gör jag nästan aldrig. Då ska jag i så fall ha varit uppe väldigt tidigt och det händer sällan nu för tiden.
Ha en fin helg!
Kram, Ingrid

Anna i Portugal sa...

Jag är exakt så där också. Vill inte ha tider att passa och särskilt inte en aktivitet i grupp. Men vad bra det blev en bra timme, som dessutom känns i kroppen :) Ha en fin lördag!

Lena i Wales sa...

Vad kul att det gick bra med gympan, trots dina tidigare tankar.
Som någon sa till mig; om du har träningsvärk så betyder det att du gjort något.
Sköt om dig!