lördag 28 oktober 2023

FREDAGSFRÅGORNA

Igår var frågorna inte direkt lämpade för mig kanske, jag gör ju inget och har därför inget att berätta så inlägget blir därefter; Tråkigt! Dessutom hinner jag aldrig med att svara på frågorna på fredagen - så det blir lördagsfrågor för mig istället!



  1. Är du tidspessimist eller optimist?  Varken det eller andra - jag är duktig på att planera och försöker alltid att vara i tid. Har svårt för folk som aldrig kommer i tid och som aldrig kan planera på rätt sätt. Känner en sån person - som t.ex. tror att det tar en halvtimme att köra 10 mil. Därför hämtar och lämnar samt kör alltid jag när vi ute och åker!
  2. När går tiden som snabbast?  När man har roligt...
  3. När går tiden som långsammast?   När man har ont!
  4. Var spenderar du mest tid?   Nu för tiden är det hemma framför datorn eller tv´n - och i sängen förstås...
  5. Till vad under veckan har du behövt lite extra tid?   Inget tyvärr!    

Det börjar närma sig slutet på veckan och även slutet på racingsäsongen. Den här helgen är det näst sista NASCAR-racet och förmodligen blir det otroligt spännande. Sen är bara finalen kvar nästa veckoslut och jag håller tummarna för att rätt person av fyra vinner serien totalt. Dom andra 28 är bara med som "utfyllnad" -  men kan naturligtvis vinna sista racen! 

Vädret har ju varit lite si och så med storm, iskalla nätter och faktiskt frost en morgon och så riktigt behagligt varmt därefter. Just nu är det +9 men det har regnat en massa naturligtvis - vilket retat Rolle som har ett par jobb i trädgården kvar.


Han ska förutom att räfsa upp lite löv även klippa ner den överväxta forsytiabusken bredvid växthuset (se första bilden). Natten det var storm kunde man inte sova för att dess grenar slog så hårt mot väggen bakom våra huvuden. Rolle som hör dåligt somnade dock till slut men jag låg vaken hela natten - så busken måste åtgärdas. Och Rolle gör det så gärna, fast inte i regn...


 SUSIE




4 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

min far var sån som alltid kom för sent... En gång sa jag till honom en tid före alla andra... Och just den gången kom han prick, och ingen annan hade kommit!

Maribel sa...

Hej Susie!
Det är tråkigt om man inte somnar och dessutom ligger och lyssnar på något ljud. Vilken vacker bild du avslutar inlägget med. Så fint med solen mellan trädstammarna.
Ha det gott /Marika

Ingrid sa...

Så vacker din sista bild är!
Ha en fin helg!
Kram, Ingrid

Paula sa...

Söger som Ingrid, sista fotot är magiskt! Har kommer det små snövirvlar mellan varven, men inget som stannar kvar på marken ännu. Jag är jättefrusen, har inte kommit upp i 20 grader ännu, snart måste jag klaga...igen! Potatismosgubben var rätt rolig, lite variation fick han ju änså. Och vilken rolig minijycke tanten hade! Undrar just vem det kan vara som är sådan tidsoptimist. Hihi
Ha en fortsatt skön helg, tittar ni inte på skidåkning? Alpina världscupen startade idag, hann inte se men hörde att svenskan kom fyra. Inte illa. Sen pågår rallysäsongen men den är också strax över, o jag får förhoppningsvis gratulera Rovanperä till världsmästartiteln.
Kram från pörtet