fredag 24 mars 2023

FEM FREDAGSFRÅGOR

...har Elisa outtröttligt skickat till oss under lång tid - och så idag också. Vi - iaf jag - är extremt tacksamma, för ibland vill man ju "skriva av sig" men har inget vettigt att skriva om. Då är frågorna perfekta!

Undrar om dom här stockrosorna - Peaches and Cream - kommer blomma
i år. Satt dom alltså förra våren...

Man får frågor om sånt man aldrig tänkt, eller rättare sagt tänkt på men inte tänkt skriva om. Sen får man en kul inblick i hur andra lever och hur andra tänker - och det tycker jag är både intressant och viktigt! Så återigen TACK Elisa.....



  1. Vilken är den bästa konsert du varit på?   Led Zeppelin på Konserthuset -69.
  2. Bäddar du sängen på morgonen?   Nej - Rolle gör numera sånt!
  3. Vilken årstid är din favorit?  Våren, med alla efterlängtade blommande lökväxter och nyutsprungna blad på buskar och träd. Sommaren, med frodiga perenner som blommar och sköna dagar med bad. Hösten, med bladväxternas första färgskiftningar och varma mörka kvällar på altanen. Alltså alla årstider utom vintern som är hemsk!
  4. Hur för du anteckningar?   Gör växtlistor i datorn. Men för övrigt gör jag inga,  bara matlistor till Rolle på lösa papperslappar...
  5. Vad har funnits längst på din nuvarande att göra-lista?   Att slänga ett par toppar som jag haft i 40(!) respektive 20 år! Älskar dom, men trots bra kvalité var dom sen ett par år helt utnötta *fniss*, så jag slängde dom alldeles nyss. Fast det var väldans svårt!!

SUSIE

11 kommentarer:

tant Hannele sa...

bädda sängen är inte det viktigaste, skönt att du får hjälp med det, skriver inga inköpslistor åt maken, han får bestämma själv... Svårt slänga kläder man tycker om!

Klimakteriehäxan sa...

Om årstider tycker vi exakt lika. Förstår att det sved att slänga de gamla älsklingarna ... man gör det för sällan!

Mrs Calloway sa...

du har alldeles rätt! alla årstiderna utom vinter. väldigt svårt att kasta favoritplagg. jag gör också matlistor åt maken som sedan fyller på med det han vill. om han vill. kram

Ingrid sa...

Så skönt att du tog dig samman och slängde de där tröjorna. Jag har några såna gamlingar jag också och jag skäms när jag tittar på gamla kort och ser att tröjan jag för tillfället har på mig finns där på bild för 25-30 år sedan.
Trevlig helg!
Kram, Ingrid

Violen sa...

Varje årstid har sin charm! Jag gillar inte vintern längre, den innebär bara en massa besvär. Strongt att kassera topparna, sådant gör ont.
Ha det gott! Här regnar och blåser det, inte alls skönt!

Kina sa...

Jag är också glad åt elisamatilda som så flitigt levererar frågor åt oss varje fredag, och det trots att hon är i den där perioden i livet då man har som allra mest järn i elden. När jag tänker efter, så vet jag inte hur man orkade med allt!
Ska min säng bli bäddad, så får jag nog också skaffa mig en "Rolle"!
Jag skulle inte vilja vara utan vintern, men kan väl önska att den var lite kortare!
För min del känner jag att det jag inte har i huvudet får jag ha på en lista! Minnet är inte vad det borde vara!
Jag skrev just också att jag hittat tröjor som jag hade på kort för massor av år sedan, och som faktiskt är jättetajta på min, numera, korpulenta kroppshydda, så jag använder dom ju aldrig. Måste slänga dom! Ha en fin helg nu! Kram!

Paula sa...

Led Zeppelins Stairways to heaven är underbar, men jag skulle inte stå ut med en hel konsert på den volymnivån! Att du gillar årstiderna med växtlighet som blommar är inte ett dugg konstigt! Om man gillar att påta i jorden och se växtligheten frodas så bor du ju också på rätt ställe. Det är ju så vacker natur och grönska på öjn.
Har du gjort några växtlistor ännu?
Kram och trevlig helg

Hannas krypin sa...

Tycker det är bra med Elisas fem fredagsfrågor för ibland är det precis som du skriver svårt med inspirationen. Min favorit är också våren, när allt vaknar till liv och sommaren fortfarande är framför mig.

Lottens Bokblogg sa...

Jag kan hålla med om alla årstiderna du skriver om. Just ur de aspekterna. Det var svårt att välja

Maribel sa...

Hej Susie!
Den stockrosen är riktigt vacker. Har sått dubbel stockros, men det tar sin tid innan de blommar så jag vet inte om jag lyckades. Det får jag se i sommar.
Sådde några andra samtidigt.
Nu är det vinter igen.
Ha det gott /Kram Marika

Lena i Wales sa...

Sängen vill jag gärna ha bäddad, för jag har så fint överkast.
Jag använder fortfarande papper och penna.
Jag har också några riktigt gamla t-shirts som hänger i, fast en gjorde jag trasor av för några veckor sedan.
Skön söndag!