fredag 3 mars 2023

FEM FREDAGSFRÅGOR

Eftersom det sista dagarna varit en försmak av våren med blå himmel, strålande sol och runt 6-7 plusgrader, så är Elisas fredagsfrågor verkligen passande. För den stundande våren är allt man tänker på just nu...

Jag hade visserligen ett inlägg färdigt i min serie om färg i trädgården, men det inlägget kan gärna få vänta ett tag innan jag publicerar det. Så istället kommer här ett dagsaktuellt:

ELISAS FEM FRÅGOR 

  1. Vad är det bästa med att årstiden till vår ändras?    ALLT! Man kan vistas utomhus utan att frysa ihjäl, man behöver alltså inte ha massor av otympliga kläder på sig. Man halkar inte eller kör inte omkull beroende på is på gångbanor eller vägar. Man kan sitta på altanen i solsken och njuta av alla vackra vårblommor som tittar upp. Som sagt, våren är underbar - iaf för oss som inte lider av nån allergi...  
  2. Gör du en vårstädning?   Nej...
  3. Vad är något du har planerat i sommar?   Vågar inte planera nåt längre, allt kan ju hända har man märkt...
  4. Vad är något du vill göra i sommar?   Kunna/orka vara i trädgården och göra lite jobb...
  5. Finns det något populärt turistmål under sommaren där du bor?   Hela Gotland är ett turistmål! Och även om vi, tack vare alla bilutflykter och prommisar med våra hundar, har varit runt på hela ön så finns det massor kvar att se... 

Ekstakusten med en av Karlsöarna utanför



11 kommentarer:

tant Hannele på Hisingen sa...

En liten filt kan man behöva ibland när man sitter ute, men visst är det härligt! Har aldrig varit på Gotland...

Hannas krypin sa...

Jag och mannen åker till Gotland nu i april och i sommar blir det ett besök för hela familjen. Som vi längtar!

Violen sa...

Härligt med våren! Man får passa på att njuta de sköna dagarna och överse med ett och annat bakslag.
Hoppas du kan komma ut i din fina trädgård och påta lite i jorden. Du får nog inte ha så höga ambitioner i år men bara att komma ut kan vara bra nog!
Ha det bra! Kram!

Klimakteriehäxan sa...

Instämmer i allt du räknar upp i första svaret!
Länge sen jag var på Gotland nu, vore kul med en tripp.

Mrs Calloway sa...

Gotland är en fantastisk ö med många sevärdheter och fina bad. hoppas verkligen att du kan ta upp ditt trädgårdsarbete. att sitta ute i solen är underbart. jag satt ute i skydda läge och läste igår i en halvtimme. väl påpälsad. kram

Ingrid sa...

Så roligt att läsa dina svar Susie!
Visst är våren en härligt årstid och varje vår är jag tacksam för att jag överlevt ännu en vinter.
Visst kan vad som helst hända, men livet får inte gå i stå för den skull.
Fortsätt krya på dig!
Kram, Ingrid

Kina sa...

Ja det är verkligen en underbar årstid, våren. Det är den allra bästa tycker jag. Jag blir så fylld av hopp varje vår! Det är egentligen livets melodi att lever mer i nuet och ta dagen som den kommer. Floskler kanske, men ack så sanna! Och det ÄR underbart att bara få ta det lugnt! Kram!

Paula sa...

Ja du bor verkligen mitt i en turistbroschyr, jag har ju bara varit på Gotland ett par gånger men hade gärna kunnat bosätta mig där jag också! Lite kul nu när jag går runt bland fredagsbloggarna, du är den andra som bor på gotland och en tredje åker dit i sommar. Populärt minsann! Helgkramen från pörtet

Lena i Wales sa...

Skönt med våren och färgerna och värmen.
Jag har heller inga planer inför sommaren, men det finns också så enormt mycket runt mig att göra.
Trevlig helg!

Från skog till strand sa...

Jag älskar också allt med våren, ljuset, den "lagom" värmen, blommorna. Det där med att man inte vågar göra upp planer längre stämmer även in på mig. På sätt och vis är det skönt att läsa att jag inte är ensam om det.

Karoleen sa...

Gotland är ju mitt favoritresemål i Sverige , men mestadels inte på sommaren! Älskar Gotland på hösten med stormarna och mörkret…. Det blir extra kargt! Promenad med vovvar är alltid bra, ger ro till själen! Ha en fin dag!