tisdag 13 december 2022

AVBOKAT

Tänk att saker och ting aldrig blir riktigt som man tänkt sig! I och för sig så gör det inte så mycket just den här gången, men det är lite irriterande.

Idag skulle jag ha varit hos sjukgymnasten på Hemse VC klockan 10.00 och sen till läkaren 11.15. Men med tanke på varningarna igår från SMHI så bokade jag av dom besöken. Sjukgymnasten fick jag direkt ny tid till - den 20:e - men läkaren har inte hört av sig om det ännu. 

Nu fick vi inte så vansinnigt med snö hos oss, men blåst omkring snö har det gjort och gör fortfarande. Och jag som är så vinglig trots krycka och livrädd för att ramla kände inte alls för att kanske behöva plumsa i snö. Lika skönt var det att slippa att åka in till "stan" idag på förmiddagen tyckte Rolle, även om det bara är 1,5 mil dit. Han måste dock åka in på eftermiddagen för att handla massor av mat.....

Rolle ska också på systemet för att leta efter en liten flaska (måste gå ner i den fina lilla julkartongen) med antingen glögg eller portvin eller nåt annat gott. Jag håller nämligen på att göra en julkorg - eller rättare sagt en "julkartong" - med lite blandat i. Hade förutom drickbart tänkt mig några ovanliga små mögelostar, kex, fikonmarmelad samt Lindts chokladkulor. Hittar sen Rolle nåt annat kul så försöker vi klämma vi ner det också.....


Kartongen är jättesnygg och riktigt julröd och jag har sparat den till ett sånt här tillfälle. Tyvärr är den inte större än 18 cm x 18 cm x 11 cm. Dom som ska få den är våra grannar som är så bussiga och hjälper oss med en massa, plogning bl.a. Det är den enda julklappen vi ger i år - förutom nåt kul till Molton förstås. En pipleksak eller en boll. 
(Nu hoppas jag bara att våra grannar inte läser min blogg!)

Ha en trevlig LUCIA
SUSIE



6 kommentarer:

chica sa...

Que lindas fotos de neve! Adorei ver! E tenho certeza os vizinhos vão gostar muito dessa bela caixa! FELIZ NATAL! beijos, chica

Ingrid sa...

Vädret ställer till det minsann. Vi ska till Suderbys på julbord på torsdag och jag bävar för den bilresan.
Lycka till med den fina julkartongen.
Kram

Thalassa sa...

Och även väderprognoserna ställer till det! Vi hade planerat att åka ut till Udden idag, mest för att hämta hem mer ved inför jul som vi i år ska fira hemma. Prognoserna ”lovade” rätt mycket snö, så vi inställde och beslutade skjuta upp det en dag. Inte sjutton blev det något snö(o)väder idag! Försenat? Kanske kommer hit till ostkusten i morgon i stället!
Ha det bra!

Anita, de fyra blomsterhaven sa...

Förstår att du bokade om även om det inte blev så mycket snö som befarat. Den lilla röda kartongen är jättefin och riktig jullik. Hoppas Rolle hittade en lämplig flaska.
Hoppas att du fick tag i läkaren under dagen så du kunde boka en ny tid.

Kram Anita

Lena i Wales sa...

Bäst att var försiktig när det är snö. Så nog klokt att avboka.
Fin kartong och intressant innehåll.
Ta det varligt!

Maribel sa...

Hej Susie!
Det skulle bli riktigt oväder på Gotland, så jag förstår att ni avbokade. Hoppas du får en tid snart till doktorn och att vädret är bättre då.
Vilket fint paket, mottagaren blir alldeles säkert glad.
Ha det så gott /Kram Marika