torsdag 17 november 2022

EN DEL FRÅGOR

Som vanligt nu för tiden hade jag inte nåt att skriva om, men efter ett besök på Ingrids blogg så löste det sig. Så här följer lite dagsaktuella uppgifter! 

Det är snart dags att sätta upp ytterbelysningen - men vem ska göra det i år. Jag kan ju inte och Rolle är så vinglig att han inte kan stå ett steg upp på en stege ens.....

Väder utanför ditt fönster: Blå himmel, men bara +4º och lite blåsigt.

Lyssnar på just nu: En liten snusande vovve i sin korg under kont.bordet.

I går gick du och la dig: Strax efter elva men låg sen och läste till klockan var över tolv.

Idag vaknade du : Vaknade kvart över sju när dagishunden Molton kom och rusade direkt in i sovrummet och kastade sig upp i min säng - och kröp ner under täcket. Sen sov vi båda två mycket gott till 08.30.

Vad har du på dig: Tights och en lång turkos T-shirt.

Senaste som ringde dig: Min kusin Monica.

Senast du ringde : Min väninna Christina.

Senaste som skickade dig sms: Bilbesiktningen i Stånga som påminde om besiktningen i morgon.

Senaste som du skickade till: Till Julia, Moltons matte. 

Senaste vän du addade på Facebook: Har inte ”addat” någon på länge så jag har inte en aning.

Som addade dig: Vet ej.

Senaste person som mailade dig: Lena i Wales - en bloggväninna - vars blogg jag får automatiskt mail från när det finns ett nytt inlägg.

Senaste person som du mailade: Susanne, min kusin Freds fru.

Sista hemsida du besökte/läste: Måste vara webbsidan (som får gälla som en hemsida) hos Ingrid i Klintehamn där jag hittade dessa frågor!

Ska/har gjort/göra idag: Blogga, glo på TV, läsa samt laga lite mat - det är allt jag kan göra!

SUSIE


2 kommentarer:

Ingrid sa...

Kul Susie! Nu har jag lite koll på hur du har det i dag. Själv fick jag energi av den härliga solen och har fortsatt med min sena höst- och tidiga julstädning.
Kram, Ingrid

Maribel sa...

Hej Susie!
Vi har testat adventsslingan ute, den lyser fint. Kanske Moltons husse eller matte kan hjälpa till med belysningen. Tycker absolut att ni skall ha en fin utomhusbelysning till advent. Trädet ser riktigt fint ut.
Sköt om dig /Kram Marika