torsdag 24 februari 2022

MÅNADENS BILD

 Vilket otroligt bra minne man har! Ha, ha, ha... Hade helt och hållet glömt bort det här med "Månadens Bild" hos TRÄDGÅRDSFÄGRING. Men när jag var ut till växthuset idag så passade jag på att ta en bild.

FEBRUARI

När man tittar på den kontra den från januari, så ser det som vanligt mycket mer vinter ut nu i slutet på den här månaden. Och nåt kul att titta på blev det ju inte, snarare tvärtom. Så jag hoppas verkligen att det kommit upp nåt vackert till nästa månadsbild i slutet på mars istället. Så länge får man nöja sig med trevliga blombilder från växthuset.

Det är också så att vi brukar kalla vår tomt för ;Gotlands Snöigaste. Och just nu så är den iaf områdets snöigaste. Överallt så har snön smält bort, men inte hos oss inte! Förmodligen beror det på dom hemska höga träden bakom oss, för det var faktiskt ännu mer snö som låg kvar ännu längre innan skogen avverkades mitt emot oss. 

Jag ska också passa på att berätta att överföringen av det gamla mobilnumret till min och hemmets mobiltelefon verkar fungera jättebra. Idag fick jag hem det nya pinkortet från Fello, det bolag jag valde och som är ägs av Telia (men är mycket billigare). Det sitter nu på plats, men mobilen kommer inte att kopplas in förrän den 2 mars. Så till dess får vi nöja oss med dom gamla telefonerna. 

Vän av ordning frågar sig naturligtvis vad jag valde för mobil till slut. Det blev en Iphone 8 som jag fick av min jättegulliga och mycket snälla kusin. Hon byter antagligen mobiler lika ofta som jag byter kläder. Hon har jobbat på Ericson en gång i tiden och är förmodligen bortskämd med det allra senaste.....


Av mina 8 pelargoner i växthuset blommar just nu 4, men dom andra har massor av knopp dom också. Alla har blommat mer eller mindre hela säsongen, är faktiskt nästan finare nu än i somras. Iaf när det var som hetast. Men trots det ser jag verkligen fram mot våren, det är ju inte bara växterna som ska trivas. Det är inte så långt kvar nu.....

SUSIE

8 kommentarer:

Anita, de fyra blomsterhaven sa...

Det är samma här, områdets snöigaste tomt. Vi har massor av snö trots att regnet vräker ner. Men nätterna är fortfarande kalla så det är nog dessutom en hel del tjäle i jorden.
Vilken otroligt snäll kusin du har. Jag ska också byta mobil inom en snar framtid. Kan inte installera mobilt bank-id och swish på min gamla. Men jag kommer att sakna min gamla som fungerar hur bra som helst i övrigt och har ett batteri som håller i evigheter. Härliga pelargoner du har. Och så fräscha och fina dom är i bladen.

Kram Anita

Rosor och ruiner sa...

Jaså ni har ännu snö, här hos mig är det barmark igen!

Pelargonerna ja, kanske dags att väcka dem till liv... Tack för påminnelsen!

Kram Gunilla

Thalassa sa...

Vilka härliga färgklickar du har i växthuset. Muntrar upp en sån här trist dag. Jag har också några pelargoner i förrådet som jag kanske borde titta till lite. Ha det bra!

Ingrid sa...

Jag har också funderingar på att skaffa mig en Iphone. Min HTC har hängt med länge nu och börjar bli trött.
Ha en skön kväll!
Kram, Ingrid

Susjos sa...

Härligt att få se lite blomsterfärgring i februari, det kan behövas! Som tur är så går vi mot ljusare tider.
Grattis till din Iphone 8!

Maribel sa...

Hej Susie!
Det kommer att vara mera snö på mina februari bilder också, snöstorm och ett riktigt oväder. Det såg så vårligt ut redan. Jättefina pelargoner i sprakande färger.
Ha en trevlig helg /Marika

Villrose sa...

Vakker blomstring i drivhuset i alle fall!
God helg
/Irene

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Dina fina blommande pelargoner ger mig dåligt samvete. Flera av de jag har kvar står i mörkret i källaren och ser mest ut som torra pinnar. Det är nog dags att ta fram dem och ge dem lite ljus och vatten.
Fortsatt trevlig helg!
Birgitta