tisdag 22 februari 2022

TRIST VÄDER

 I natt har det blåst (och gör fortfarande) och det brakade hemskt och lät som om flera träd i skogen inne i "kohagen" bakom oss rasade ner. Men...vad jag kan se inifrån så ser det helt OK ut.

Efter lunch så ska jag gå ut till växthuset och då ska jag kika lite närmare på den eventuella förödelsen. Jag hoppas dock att jag slipper se nåt träd på vår tomt. Om något har rasat i tomtgränsen så ligger det nämligen alltid på vårt staket - och det är inte kul! Inte nog med att det blåste, det kom ner en massa snö också. Som tur var inga 30 cm som det varnats om, men iaf en 5-7 cm och det räcker så bra. Och så är det "hela" -3 grader, men det får man betrakta som helt normalt. Vi brukar vanligtvis ha vinter sista veckan i februari och första i mars.....

Från mars 2018!

Igår skrev jag att jag skulle avregistrera den gamla inaktuella kontantmobilen på Telia, men se det gick inte. Istället kommer den att stå kvar i ett år efter det att den slutat att användas. Jag rekommenderades istället att gå in på dom olika nummersiterna och ändra där. På Eniro gick det bra när jag loggat in med mitt bankid, men på hitta.se funkade det inte. Där måste man ha mobilt bankid vilket jag inte har - ännu! Nu gör det ju inte så mycket. Är det nån som försöker ringa på det numret så kommer dom bara att får höra att det inte funkar.....

Från mars 2019!

Det jag roar mig med idag är att pussla, fick dit "hela" tre bitar i morse. Som jag tidigare sagt; Det kommer ta mig ända till midsommar innan pusslet är färdigt! Men det är väldans kul och jätteskönt att Rolle gjorde ett bord åt mig och ställt längst in på kontoret. Där kan jag alltså sitta i lugn och ro, nära till telefonen, med gott om belysning och ett fönster precis bakom mig. Det bästa är dock att jag inte behöver ta bort någonting, utan det är bara att resa sig och gå därifrån när jag tröttnar.

Från mars -20!

nej, nu ska jag göra lunch. Det blir rester från igår då vi bl.a. åt Nachotallrik med svarta bönor, ost, krossad tomat och chili. Fast inte bara det förstås, utan Rolle åt stekt potatis med en panerad skinkbit till. Själv hade jag några kräftor kvar av den kilo som Rolle köpte för en vecka sen. Den har räckt till lunch och middag i flera dagar. Så jag åt lite Nachos till förrätt med kräftor till efterrätt. Riktigt gott.....



Har inte en enda bild från -21 med snö på! Visserligen fanns det snö, men jag var inte i form för att fota det. Föredrog att fota när det var barmark.....

 SUSIE


2 kommentarer:

Maribel sa...

Hej Susie!
Vi fick en hel del snö, det snöade både på längden och tvären, ett förskräckligt blåsväder. Nu har vi haft det lugnt i några dagar. Det är riktigt fint ute med vit snö och en sol som skiner. När det blåser som värst är det inte lika kul.
Ha det gott /Marika

Lena i Wales sa...

Roligt med jämförelsebilder från olika år.
Vi hade snö här några dagar, nu barmark och småregnigt.
Ha det fint!