onsdag 2 februari 2022

MÅNADENS BILD - JANUARI

 Det här temat hos TRÄDGÅRDSFÄGRING måste man ju vara med om, men vad ska jag välja för vy? Det gäller att jag kan ta en bild på exakt samma vy VARJE månad. Och att den då åtminstone är lite intressant, vilket inte är lätt att förutse.....

Men det är bara att välja ut nåt som jag tror kan ha något kul att titta på under hela året. Jag har valt utsikten på framsidan mot en del av pallkragarna och "långrabatten" med landsvägen utanför. Där händer det ju alltid någonting. Ett tag var jag inne på att ta en bild från växthuset, men det var nog inte riktigt vad som var tänkt.....



Dessutom tycker jag att vädret på bilden visar lite om hur det var under januari. Extremt dåligt med snö - så skönt -  och så var det faktiskt mesta delen under januari. Fast egentligen var det nog oftare barmark - och sol det var det absolut inte ofta! Hade jag kunnat så skulle jag nog ha visat samma vy när det stormade. För det var hela 3 stormar under januari, men då vågade man sig ju inte ut!

SUSIE






5 kommentarer:

chica sa...

Susie, escolheste uma linda foto e para nós aqui do Brasil, ver neve é muito lindo! beijos, ótimo fevereiro! chica

Ingrid sa...

Månadsbild hade jag under många år och det var rätt kul faktiskt. Jag hade månadsbild från trädgården på Stenstugu ett år och Torget i Klintehamn och Donnerska parken andra år.
Det ska bli roligt att se hur din vy ändrar sig under året.
Kram, Ingrid

Lena i Wales sa...

Fin bild och det ska bli spännande att se fortsättningen!
Ha det bra!

MannsGarden sa...

Jag tycker det ser ut som om du valt en bra vy för en månadsbild. Att den också visar en känsla som du tycker stämmer med hur januari var blev ju en extra bonus!

Ha det gott! Ulrika

Maribel sa...

Hej Susie!
Denhär utsikten kommer att bli bra. Det är en vacker bild med den gula himlen.
Vi får hoppas att det slutat storma för ett tag nu.
Ha det gott /Kram Marika