onsdag 10 november 2021

INSPIRATION (Forts. på maj!)

 När jag började kolla vad jag hade lagt in igår, så blev jag lite missbelåten. Var det allt som maj hade att bjuda på!?

Varför hade jag valt dom tråkiga bilderna när det fanns hundratals bilder till att välja mellan!? Alltså kommer här ytterligare en bunt bilder från en solig men ganska kylig maj - men sen lovar jag att jag slutar med MAJ 2021!


Växthus, blommande forsytia och en del växter i stenrabatten under.


En tjusig tulpan av alla hundratals sorter jag har...


Nya möbler - förutom bordet som Rolle laserat svart - på den lilla uteplatsen på framsidan.


Orkidéer finns nu på två ställen i diket utanför.


Efter att ha haft 2 stycken Yucca i växthuset några år - fast jag började med att ha dom nergrävda i en  rabatt där växthuset nu står - så har jag placerat en här vid ingången och en på baksidan i "poolrabatten". Man måste ställa dom så ingen kan komma åt dom, dom är hemskt vassa!


En klematis bredvid "lilla altanen" som inte visat sig på flera år började helt plötsligt växa och blomma!


Blommorna i krukorna på altanen började också växa till sig ordentligt.


Även dom amerikanska irisarna kom igång och det var riktigt vackert i trädgården.


Här är några allium som jag har precis överallt och av massor med olika namnsorter. Gillar dom väldans mycket.


Det var tulpaner överallt - och som tur var inga rådjur på "innertomten". Dom har antagligen lärt sig från tidigare år att där fanns det hund!


Även vilda blommor kan vara mycket vackra. Här är det en rosa akleja som tagit sig in innanför staketet!
Och med den bilden avslutar jag nu inlägget med bilder från MAJ 2021!

SUSIE






Inga kommentarer: