lördag 3 april 2021

EN TRIST PÅSKAFTON...

...är det, men det är väl kanske lika för alla. Normalt brukar vi ha lite gäster i påsk, men eftersom varken vi eller gästerna har fått sina 2 vaccinationssprutor så får vi avvakta ett bra tag!

Dessutom är det så pass ruggigt ute - trots sol, men det är kallt (+5) och blåsigt - att jag inte vågar gå ut och göra nåt. Ska dock gå ut till vårt uppvärmda växthus och vattna lite och dessutom kolla alla dahlior jag börjat dra upp. 


Dahlia Cafe au Lait Twist

Det är 7 stycken jag "planterat" i plastpåsar. Hade beställt 5, men så fick jag en påse från min kusin Monica i Stockholm som en liten påskgåva. När jag sen packade upp den så visade det sig vara 2 i påsen från Magnolia som hon beställt alla sina dahlior från. Min kusin hade inte öppnat förpackningen och hon hade visserligen beställt två av just den här sorten - en till mig och en till sig själv - men även fått det, så det fanns inget behov att göra det. Jag är naturligtvis jätteglad..... *fniss*



Jag har ju lagt in lite gammeldags/rolig blues i dom två tidigare inläggen, men eftersom jag inte tror att så många gillar den typen av musik så har jag idag valt att lägga in nåt helt annorlunda. 

Såg du Chris Kläfford i den svenska tävlingen Idol och gillade det, så tror jag att det här inlägget från den amerikanska kommer att göra stor succé. Publiken och även några av domarna kunde inte hålla tårarna tillbaka - och det var en underbar känslosam tolkning.

GLAD FORTSÄTTNING PÅ PÅSKEN

SUSIE


4 kommentarer:

Ingrid sa...

Visst är det lite kylslaget i dag, men jag gick en härlig promenad på förmiddagen och efter lunch på Stenstugu har vi suttit ute på terrassen där och njutit i solskenet. Riktigt skönt var det ett tag!
Ha en fin fortsättning på påsken!
Kram, Ingrid

Mrs Calloway sa...

vilken underbar tolkning av Imagine! tack! hade inte hört talas om Chris Kläfford tidigare. fortsatt trevlig påskhelg!

Anita, de fyra blomsterhaven sa...

Ja hu så kallt det var igår när vi gick lunchpromenad. Vinterjacka, extra tröja, mössa och vinden gick ändå rätt igenom. Finns inget kallare än en kall vin i april.
Härligt med dahliorna. Det kommer att bli fint i sommar.
Och så var jag tvungen att lyssna på Chris Kläffords fantastiska tolkning av Imagine igen. Har sett och lyssnat på klippet förut men det tål att ses igen.

Kram Anita

Ölandsvindar sa...

Glad Påsk och grattis till era 60 år! Fin musik bjuder du på också. Härligt! Här på Öland har vädret blivit lite bättre än vad som utlovades, men ingen riktig värme i luften. Nu är det en vecka kvar till vaccinet för vår del. Åh, vad vi längtar. Visserligen bor vi väldigt "pandemibra" och det har fungerat riktigt bra, men jag saknar det där spontana, att titta in i någon spännande butik eller fika med några grannar. Som en 90-årig granne sa: Ja, knacka på kan du göra, men jag öppnar inte!