fredag 19 mars 2021

FEM FREDAGSFRÅGOR

 Idag är det inget kul ute, trots att det är blå himmel och solen strålar. Men det blåser hemskt och iskallt.....

Det är väl precis som vanligt det här året, kuling när det är fint väder för övrigt. När det sen slutar blåsa så är det istället grått och regnigt. Tänk att den här vårvintern inte haft nåt riktigt fint väder att bjuda på, men det kanske är så att när våren äntligen kommer igång så blir det den istället kanonfin!?

Snart är det nog dags att åka till Jonas i När och köpa "några" penséer. Den här bilden är från
våren 2019 - och jag längtar!
















Nån som bjuder på nåt trevligt är dock Elisa som gett oss följande fredagsfrågor att besvara:

  1. När har du alla taggar utåt? När nån envisas med att jag sagt eller gjort nåt som inte stämmer - då blir jag ilsk! 

  2. När känner du dig som mest bakom flötet? När jag tittar på TV/lyssnar på radio på nåt vetenskapligt program - som t.ex. uppkomsten av svarta hål eller liknande -  och inte riktigt förstår allt!
  3. Vad dammade du av senast? Jag som inte gjort nåt vettigt på ett halvår, lyckades faktiskt damma av den långa hyllan i vardagsrummet härom dagen! 
  4. Vad har du för gammal surdeg som ligger? Måste se till att alla växter i växthuset blir omhändertagna; Alltså rensade från torra  blad, nerklippta om det behövs samt dom som inte överlevt slängda och så deras krukor rengjorda!
  5. Vad har du siktet inställt på? Att kunna jobba i trädgården igen, där finns det en  otroligt massa jobb - kan inte begära att Rolle ska fixa allt..... 
  6. Så här ser alla rabatter ut just nu. Måste åtgärdas den här våren.....


    Som vanligt ska jag till vc i Hemse idag, så jag måste göra iordning lunch innan vi ska ge oss av. Ska bli skönt när man slipper åka dit två gånger i veckan. Får se vad distriktssköterskan tycker om mitt op.sår idag, jag kanske slipper redan nästa vecka!
      SUSIE

11 kommentarer:

Anita, de fyra blomsterhaven sa...

Isande kalla vindar här också. Vilken ljuvlig bild från 2019. Penséer är något visst. Tänk när du kan åka till Jonas i När igen. Och det är så skönt att läsa att det går så bra med ditt operationssår. Hoppas det går bra på VC idag och att du inte behöver åka så ofta i fortsättningen. Dessutom så ska väl den "riktiga" våren komma snart och då kan du börja vara mycket i ditt växthus.

Ha en fin helg!
Kram Anita

PS! Det verkar som om blogger gjort om fonten när man kommenterar, i varje fall på stationär dator. Har märkt på andra bloggar och nu också på din att fonten är väldigt "liten". Men jag får väl kisa lite extra när jag skriver :)

Anita, de fyra blomsterhaven sa...

Glömde säga att det är bara när man skriver in kommentaren ... den visas i "normal" fontstorlek.

Ingrid sa...

Hoppas att du har rätt och slipper åka till vc i Hemse så ofta i fortsättningen. I dag är det verkligen bistert ute. Jag tror att jag häckar framför tv:n i eftermiddag.
Ha en skön helg!
Kram, Ingrid

tant Hannele sa...

ettan svarar jag samma...

Robert W sa...

Man känner sig som ett enda svart hål själv när det bär iväg med obegripligheter som bara nobelpristagare kan förstå.

Paula sa...

Jag hoppas och tror att du ska få njuta av din favoritsysselsättning snart, den kan ju göra underverk med ditt mående. Att få något njutbart att pyssla med, och glöm inte att ta det i din egen takt.
Trevlig helg/Kram från pörtet

BP sa...

Snarlikt väder här på fastlandet och östkusten också, men här börjar solen för det mesta först visa sig vid klockan 16. Undantag idag, då den kom fram vid 12-nåret. Men en enda futtiga plusgrad är ju inget att hurra för.

Sedan håller jag helt med dig om vetenskapliga program. Min man älskar dom och förstår innehållet. Jag brukar somna;-)

Mrs Calloway sa...

så trevligt med växthus- och trädgårdsarbete. hoppas att det går framåt med ditt op. - sår så du kan använda tiden till det du helst vill göra. kram

Bokdamen sa...

Vackra blommor! Hoppas det går framåt med op. så att du kan göra saker som du vill göra. Trevlig helg!

Karoleen sa...

Bra att du har siktet inställt på något du tycker om, blommorna som ni hade förra året var helt magiska! Imponerad övee hur vackert och välplacerat allt var. Nu måste man inte göra allt med det som känns kul och som ger glädje tror jag på! Visst är det irriterande när någon påstår att man sagt något när man inte har det. Galet irriterande! Kram

Kina sa...

Min ena syster har lärt mig att: det är bara att hålla med, du vet ju ändå att du har rätt. Har faktiskt funkat ibland, och undanröjt oviktiga tvister.
Bakom flötet kan man känna sig ganska ofta, men man lär sig ju alltid något nytt då.
Härligt när du kan börja med dina växter igen, men ta det lugnt! Allt hinns med!
Kram till dig!