måndag 15 mars 2021

BLOMMOR - HÄR HEMMA!

Det är måndag och verkligen hög tid för ett nytt inlägg. Har inte skrivit nåt sen i fredags, så du kanske undrar vad jag håller på med!? Oftast brukar jag skriva ett inlägg varannan dag, men jag har legat av mig. Finns inte mycket att skriva om, det händer ingenting.....

Det är helt klart pandemins fel. Vi har inget socialt liv alls, det är bara lite snack med vänner i telefon och det kan man ju inte berätta om. Men så idag fick jag ÄNTLIGEN nåt litet att skriva om; Vi har krokus som blommar hos oss! Visserligen inte dom vanliga, utan botaniska krokus och dom är lite blacka och trista i färgen tycker jag. Men allt som blommar är underbart just nu!

Sen har vi både varit till Klintehamn och Hemse idag. Först till Klinte där vi skulle se om det fanns några kräftor kvar på Coop. Och det fanns det! Ett enda paket och det räckte ju till mig!!  Det är amerikanska kräftor, dom kommer dock från södra Europa såg jag på paketet - men är kokade enligt nåt amerikanskt recept och riktigt goda. Och har jag sagt det ska du tro på mig, jag är faktiskt en kulinarisk expert på kräftor!! *fniss*


Så i morgon - samt två middagar till - ska jag frossa på kräftor. Rolle fick välja precis vad han ville ha - det blev korv, Falukorv!!! Anledningen är att jag äter inte det (sen skolans med fettbitar i förstörde det för mig), så han får det väldigt sällan. Jag brukar göra så att jag steker skivorna som vanligt, sen blandar jag ägg, lök och senap och steker det och lägger över. Det gillar han.....



Härom dagen var två goda vänner (Eva & Uffe) över. Dom gick inte in - dom stod på gången utanför - och då passade Rolle på att ta en bild på dom (tänker dock inte visa den). Samtidigt tog Uffe en bild på Rolle, se bilden ovan. Själv träffade jag dom aldrig, jag låg - som vanligt nu för tiden - och sov på eftermiddagen. Dom hade med sig en kruka med små påskliljor, så även om det är dåligt med blommande växter så har jag (vi) iaf några narcisser. Och snart är det nog vår och man får se fler i trädgården!



Tänkte avsluta dagens inlägg med att berätta lite kul, jag har börjat få tillbaka håret. Fast det är inte mer än halvcentimeters ludd. Men nåt annat som jag tycker är rätt festligt, det är att jag har ju också blivit av med ögonfransar och ögonbryn. Dom senare har dock också börjat växa ut. Men dom få strån som kommit tillbaka växer dock på fel ställen (alltså där jag normalt brukar plocka bort dom) och dessutom är dom lockiga. Så det ser onekligen rätt kul ut, långa enstaka strån dom krullar sig i ändarna..... *fniss*

SUSIE

1 kommentar:

Thalassa sa...

Ja, ska man välja mellan kräftor och falukorv går jag helt klart på din linje! I och för sig väljer jag bort falukorven i ALLA lägen.
Det är ju så härligt med de första vårblommorna. Än så länge är de väldigt få hemma mig - några krokus sticker upp - men det går snabbt nu.
I normala tider skulle jag boka plats på Gotlandsfärjan snart. Min kirunasvägerska fyller 60 och vi brukar fira jämna födelsedagar i Visby med omnejd. Hon o brorsan flyger till Gotland flera gånger per år. Nu är det ett par år sedan jag var där.
Sköt om dig!