torsdag 14 maj 2020

JUBILEUMSINLÄGG & TÄVLING


Nu är det alltså dags för mitt 1500:e inlägg här på 
👍👀💥💟💋        blogger.       💖😁💃👄👻

Det har faktiskt gått undan, vilket kan bero på att jag är en aktiv bloggare och skriver ganska mycket. 

Eftersom jag hade pristävlingar både vid det 500:e och det 1000:e inlägget så kommer det naturligtvis bli en tävling idag också. Och så blir det lite priser!

Svaren på dom 12 frågorna vill jag ha på mailen snarast! OBS! Alltså inga svar som kommentarer!!

1.     Hur många delstater har USA?

2.     Vilken ras är vår hund Santos?


Santos sommaren 2019

3.     Var på kroppen hittar man månbenet?

4.     Vilket år dog Ronnie Peterson, Sveriges bästa Formula One-förare, efter en krasch på Monza?


5.     Vad är det för gulbladigt träd som växer i vår ”stenhörna” (se ovan) – och som är mitt 
favoritträd? Svenskt och hela latinska namnet, tack!

6.     Vilket föremål stack sig Törnrosa på?

7.     Ur vilken film kommer följande citat; ”You talkin´ to me?”

8.     Vad är det för blommande buske (se nedan)? Svenskt och hela latinska namnet, tack!

9.     Vilken växt kallas kungsmynta?


10.  Vad var - för mig - en "favoritsommarblomma" 2018?


På altanen 2018

11.  Vad heter min man Rolle egentligen?


12.  Vilket yrke hade jag innan vi startade vår firma Ronwill Speedshop AB 1968?

"Våren" 2020

Det är kul att jag bloggat så länge, innan blogger var jag ju med på en trädgårdsblogg och så var jag på wordpress ett tag förra året - så det har ju blivit ytterligare några inlägg under åren. Är väl egentligen uppe över 2000 som bloggare!
Tyvärr är det inte är väder som passar till att fira lite extra, det var minusgrader i natt så vi hade lindat in en del växter på altanen i filtar. Trots det såg en av mina dahlior väldigt ledsen ut (naturligtvis den största)! Men jag har ju fler.....

Den längst till höger har frusit - växte i en stor kruka och  stod inlindad på altanen!

En annan sak som är lite problematiskt just nu är att det fasta telefonnätet på Gotland håller på att monteras ner. Alla skall istället få mobilt bredband och igår var teknikern här och kopplade in det. Idag går det inte att ringa till någon, varken här på ön eller på fastlandet - det tutar bara upptaget.
Det går inte heller att ringa till oss, då säger en förhatlig mekanisk röst att det inte går att koppla upp! Mindre kul!!
Alltså har vi ringt och bett om hjälp, men när teknikern hör av sig vet man ju inte.....



Förmodar att Du undrar vad det är för priser!
 Här nedan ser du att det är två böcker, en som behandlar Luktärter (passar alla) på 143 sidor och som visserligen är skriven av en engelsman - Graham Rice - men översatt till svenska.
Den andra är en mycket exclusive japansk bok med endast japansk text (man börjar alltså också att bläddra bakifrån) med bilder på 112 sidor av vackra blomsterkompositioner (varianter av Ikebana) till bonsai.
Den som tar hem 1:a priset får välja bok! Det kanske blir några tröstpriser också, beror på deltagarantalet.




SUSIE

4 kommentarer:

chica sa...

Parabéns,Susie pelas 1500 postagens! Desde que te acompanho, sempre gosto de ver as fotos lindas por aqui! Que venham muitas mais! beijos, tudo de bom,chica

Rosor och ruiner sa...

Grattis till så många inlägg! Kluriga frågor ;)

Hoppas ni får en skön helg!
Kram
Gunilla

Ölandsvindar sa...

Kul Susie och grattis. Misstänker att det skulle kunna vara 10 år sedan vi hittade varandra på nätet (eller mer, tiden går fort). I början skrev jag varje dag men nu blir det mera sporadiskt.. Jag varvar med Facebook där jag lägger in en bild varje dag, mest fåglar.

Carina sa...

Grattis till inläggen och kontinuiteten :)

Ha det gott! Carina