fredag 28 februari 2020

FEM FRÅGOR EN FREDAG

Sist skrev jag att jag skulle återkomma när det blev bättre väder. Men det funkar ju inte, då skulle jag inte få blogga på evigheter verkar det som! Det är uruselt väder nästan varenda dag!!

Nu har dessutom Elisa kommit med sina fredagsfrågor och då måste jag svara så jag tar dom direkt;



  1. När var senast du gjorde ett avslut?

När jag bestämde mig för att sluta röka för 25 år sen. Jag som var storrökare och inte hade en tanke på det, la tvärt av när jag blev sjuk och låg på sjukhus en längre period. Har sen dess inte tagit ett endaste bloss, men vad konstigare är; Inte varit röksugen en enda gång!

  1. Vilken film/tv-serie tycker du slutat på bästa sätt?

Jag tittar rätt mycket på engelska kriminalserier och då är det naturligtvis när dom sätter fast mördaren - som man helst inte misstänkt innan. Men nån speciell serie/film kan jag inte komma på! Just nu är det lördagarnas Bekännelsen på TV1 som jag följer och har i huvudet. Det är två avsnitt kvar och man vet vem mördaren är -  men den är engelsk så man kan inte vara säker på hur den ska sluta. Ska dessutom vara verklighetsbaserad, vilket gör det hela ännu mer krångligt. Den är extremt bra producerad.....

  1. Vad är något du vill säga tack och hej - då -  till?

Den här sega höstvintern.....

  1. Hur avslutar du helst en lång vecka?

Med att sent på söndagskvällen få se ett riktigt bra bilrace. Antingen Formula One eller Nascar, då känner man sig riktigt nöjd!

  1. Vad kommer du aldrig göra igen?

Flyga! Sista gången – jag lovar – var för 5 år sen när jag flögs med helikopter till Visby lasarett i sviter efter en operation. Men då var jag så borta i hög feber att jag inte riktigt fattade vad jag skulle få göra. Normalt är jag enormt flygrädd.....
😰


SUSIE


6 kommentarer:

farmor/mormor Hanneles bokparadis sa...

svärsonen bjöd på mitt livs helikoptertur över hemtrakterna och runt Göteborg, fantastiskt!

Paula sa...

tack för ljuvliga blomster av vila ögonen på! Och grattis till rökstoppet! Har själv varit rökfri 10 år i höst, grymt nöjd över prestationen! Men du, gillar du bilsport? På bana! Jag har alltid gillat rally, det gör alla finnar, men även om vi har duktiga Formel 1-förare så tycker jag loppen rätt tråkiga. Ja vem behöver flyga? Håll du dig på marken, du kan ju sväva upp i himlen i dina drömmar istället. Ha en fortsatt fin helg, igår hade vi sol och fint, idag är det mulet och snart väntar snöblask har jag hört, bläää

Herr Nilssons Fru sa...

Sluta röka är en bra bragd, de gjorde jag också för många år sedan, 8 tror jag de är i år.
Precis som du så har jag inte varit röksugen en enda gång.
Jag har en gubbe som är gammal rallyförare, men de var innan vår tid. Vi träffades rätt sent i livet :) han är en otroligt bra bilförare o de beror säkert mycket på han tid i rallybil.

Helikopter har jag aldrig flugit o de lär aldrig få upp mig i en sån, men vanliga plan flyger jag, fast jo visst tänker man på vad som kan hända men de händer mer nere på marken. De är jobbigt att ha rädslor.

Jag var på Gotland för första gången förra året. En trevlig ö.

Kramiz

midtlivskrise sa...

Så flink du er som har sluttet å røyke! Jeg har aldri røkt i hele mitt liv, så aner ikke helt hva det vil si. Men mannen min sluttet da han flyttet inn her hos meg, og det var visst ikke så lett. Nå er han festrøyker, godt vi sjeldent er på fest!! :)

tanthuset.blogg.se sa...

Starkt gjort av dig att sluta röka så där! Eller att inte börja igen efter sjukhusvistelsen, rättare sagt. Den där engelska kriminalserien visste jag inte att den gick, nu blev jag nyfiken för jag älskar såna, ska se om den finns på Play, det borde den göra.
Ha en fortsatt fin söndag :)

Musikanta sa...

Jag slutade röka när jag träffade min man - han gillade det inte och jag var så förälskad. Men det tog nog ett år innan röksuget försvann helt. Numera skulle jag inte kunna tänka mig att ta ett enda bloss på en cigarett. Jag har också alltid varit flygrädd, men flyger ändå någon gång om året. Men jag brukar lugna mig vid anblicken av flygpersonalen som alltid ser så obesvärad ut.
Ingrid