fredag 22 januari 2016

BLOMMIG FREDAG - SOMMARDRÖMMAR

Det första jag drömmer om är naturligtvis växthuset som ska byggas. Vilken dag som helst så kommer dom två byggarna som ska hjälpa oss med det. Dom ska kolla läget och sen få vara med och säga sitt.  Hag gör allt så att man inte ska få nått bakslag efter det man bestämt sig för vilket växthus det ska bli.


Så här vill jag alltså att det ska se ut - ungefär! Fast mer växter än bara inredning - men nått i lila ska jag ha!!
Det här är alltså den första drömmen, men man har ju fler naturligtvis.


Drömmen är att "vinterlocket" på poolen tas av i år och den fylls och vattnet sen värms upp till 27 grader och jag och inte bara fåglarna kan bada! Åh.....vad underbart det ska bli!!


Sen drömmer jag också om alla besök vi ska få i år. Förra året var det ju helt tomt hos oss. Visserligen hade vi väl några få på middag, men det var allt. I år MÅSTE det bli en ändring.....

Det verkar som om Hasse & El-Jay från kalifornien kommer i år.
Min väninna Christina och min kusin Monica vet jag kommer.


Bloggvänninan Eva och hennes man Rolf är också inne på att komma över
har jag hört!

Några som vi vet kommer hit är "gänget"; alltså Uffe, Cronis,
Eva och Beth. Men dom bor ju på ön så det blir
inga övernattningar.
Vår f.d. anställde och mycket goda vän Berra och hans fru Boel kanske
kan ta båten hit i år igen nu när det inte är så långt. Om inte annat ska
vi besöka dom nu när dom flyttat från norrland till södra Småland.
Ska bli riktigt kul att se deras nya hem!


Men vi har massor av fler vänner som vi hoppas ska höra av sig och dyka upp här i år. Vi har ju ett uppdämt behov av att träffa er efter det trista året 2015! Men det gäller kanske att ni höra av er i tid och "bokar in" er!

Jag drömmer också om att äntligen vi svischa runt med Rolle och Santos i Miatan i år. Rolle reggade aldrig in den förra året. Visserligen hade jag väl kommit in i den (det är bara att släppa sig ner), men upp.....!? Det är ju så att man använder sig av magmusklerna, så det var ingen idé ens att testa!


Och sen längtar man ju NATURLIGTVIS efter det som händer i trädgården - och naturen. 
Men det gör vi ju alla så jag tänker inte gå in på några detaljer förutom att visa några bilder som är slumpvis utvalda!






Nu måste jag nog avsluta, för man kan ju hålla på hur länge som helst när det gäller bilder på växter. Har ju tusentals. Så jag avslutar istället med en bild som är ganska typisk för Gotland;
Mur och rosor!
Välkomna hit!




14 kommentarer:

lavendia sa...

Hoppas det blir precis så bra som du drömmer om. Vad jag förstår lagar ni väldigt mycket god mat, som alla får då de kommer.
Och så växthuset förstås. Min dröm är redan uppfylld, så jag avstår med något inlägg idag. Men varmt och regn på nätterna kan jag fortfarande önska. / Britt

Gunilla sa...

Vilka härliga sommardrömmar du har.
Och jag tror säkert att de kommer att uppfyllas.

Vilken härlig bil den vore inte dumt att åka runt i.

Trevlig helg

Kristina Bonander sa...

Vilken lång och härligt räcka av sommardrömmar! Växthus, poolbad, goda vänner, biltur i tuffa bilen och en massa blommor förståss.

Ha en skön helg
Kristina

trädgårdsdrömmar sa...

Ska bli spännande att följa din växthusdröm.Du måste visa många bilder sedan när bygget kommer igång
Trevlig helg/kram.

Marlise sa...

Hej Susie
Auf das sich all deine Träume erfüllen!
Das wünsche ich dir von Herzen!

På som uppfyller alla dina drömmar!
Jag önskar er från mitt hjärta!
Varma Kramar Marlise

Veronica sa...

Tack för alla bilderna av blommorna. Och visst är det stenmurar och rosor man tänker på Gotland!

Jag ser att du oxå har den vackra nysroten! Den är helt magisk :D

Kram och trevlig helg!

//Veronica


Maribel sa...

Hoppas dina drömmar slår in. Ha en fin helg!
Marika

Hällan Visningsträdgård/Ulrika sa...

Härlig tolkning! Känner igen den där svårigheten att sluta drömma men vi får väl drömma vidare för oss själva ändå.
Ha en fin helg!

Millas Trädgård sa...

Hoppas alla dina sommardrömmar slår in! Ett växthus! Lovely!!! Sen är det ju väldigt roligt med besök!
Trevlig helg!
Milla

Evas Kvarnaro sa...

Härliga sommardrömmar, sådana ska man ha framför sig. Vilka sköna växter man längtar till, oj oj låt våren börja nu, hi hi . . .
Men Susie ni kommer att ha fullt hus, bäst att ta en kölapp . . . .
Jo vi vill komma och ska komma men tid bestämmer vi sen. Vi har många platser som vi vill se ytterligare och gärna återse andra. Rolf är eld och lågor, hi hi . . . .
Ta några sköna dopp i poolen med skumpa därtill är oxå något jag vill göra, hi hi...
En raggar runda med Miatan kanske . . . .
Men vi tar en sak i taget.

Ikväll är vi bortbjudna till vänner, ska bli kul. Jag har varit instängd en vecka nu på gården, inte på grund av mycket snö utan att bilen varit inne hos 'våran' bilmekaniker. Våran bil trivs inte i långvarig kyla och är snart 12 år, dax för en ny kanske . . . Rolf har tagit traktorn till affären, det varit okej, om vi varit i riktig nöd så givetvis hade sonen lånat sin bil.
Ha de så gott, sköt om dig ,kramen/ Eva

Unknown sa...

Lykke til med veksthuset. Det blir stas:)

AnnA sa...

Hej Susie!
Härligt med att ha drömmar! Fina bilder du visar på dem.
Och så gott att invänta ett växthus!
Ha en skön vecka!
Hälsn
AnnA

HELENE sa...

Så hyggelig å besøke bloggen din for første gang og møte sommerbilder – i januar! Jeg får riktig sommerstemning av de flotte bildene. Her i London hvor jeg bor flyttet jeg hus – og hage i mai i fjor og jeg har mange drømmer for min nye hage. De fleste drømmene koster penger jeg ikke har så i mellomtiden, mens jeg venter på å vinne den store gevinsten i Lotto, så jobber jeg i hagen og bytter planter som er gratis :-)

Nydelige bilder av hagen din, jeg kommer gjerne på besøk igjen – men jeg blir en enkel gjest å ha på besøk, det blir bare en visitt via bloggen :-)
Ha en fin uke!

Evas Kvarnaro sa...

Tack vännen för samtalet.
evalisa1@hotmail.se

kram/ Eva