I morgon är det fredag igen och dags för fem frågor från Elisa. Hoppas jag har ork att svara - jag tvivlar faktiskt...
| Pion innan rensningen idag. Köpt som en rosenpion, men jag tror att det är en lackpion.. |
Idag har vi varit ute i 2,5 timme och nu är dom åtta pallkragarna nästan klara. Det som saknas är att fylla dom med jord så att alla perennerna och lökarna fortsätter att trivas. Dessutom behövs det köpas in lite växter eftersom vi har varit ganska hårdhänta med rensningen så en del perenner åkte med ogräset.
| Pionknopp i morse. |
Men nu är det alltså bara det roliga kvar. Ogräsrensning är ju inte det roligaste trädgårdsjobbet. Speciellt nu när vi båda är så pass handikappade som vi är. Så när vi gick in efter att ha plockat ihop alla verktyg och rullstol och rullator var vi båda helt slut. Rolle gick och la sig för att vila, själv satt jag mig alltså här vid datorn. Men fy 17 vad slut man är!
| Dom här pärlhyacinterna har tagit sig in i en pallkrage utan hjälp av mig! |
I morgon ska vi köpa jord och lägga på, sen ska jag fundera på vad vi ska fylla ut med för växter. Var inne på att kanske ha några cerisröda dahlior - om jag hittar några snygga, Jag gillar ju dahlior trots att jag är lite sur för att dom börjar blomma så sent. Men i pallkragarna får dom ju uppbackning av andra perenner, så det kanske kan bli OK...
SUSIE
3 kommentarer:
Så bra att ni fått rensat alla pallkragarna. Men jag förstår att ni är trötta. Rensa ogräs är inte så roligt men fint blir det efteråt. Och snart har du pionbloming. Och pärlyacinterna gör sig ju bra i pallkragen.
Kram Anita
Hej Susie!
Jag förstår att det tar på krafterna, var och hjälpte dottern i hennes trädgård, och var helt slut igår. Men det är så mycket roligare att hjälpas åt. Det blev säkert riktigt fint .Hoppas det varmt och fint i helgen så ni kan sitta och njuta av det ni fixat.
Ha det så bra /Kram Marika
Ända sedan jag och min man träffades har jag alltid gjort mitt bästa för att göra det rätta för honom och vara vid hans sida. Efter några år av att vara gifta med honom fortsatte problemen att hota och okända för mig ville många människor runt omkring honom aldrig att vi skulle vara tillsammans. Till en början var min man tolerant och förstående, men när vi fick vårt andra barn förändrades allt. Jag fick reda på att det fanns en familj nära honom som ville att han skulle giftas med deras dotter. Han var i stora knipor och försökte få slut på vårt äktenskap. Jag visste från och med nu att jag behövde hjälp för att rädda mitt äktenskap med honom. Jag var inte redo att bli ensamstående förälder. Dr Isikolo kom in och hjälpte mig. Han förenade min man och mig för alltid och såg också till att de planer som båda familjerna hade för att förstöra mitt hem aldrig fungerade. Jag kommer att tacka honom så länge jag lever. Det bra med hans arbete är att resultaten alltid börjar visa sig efter två dagar och det slår aldrig ut. Jag är säker och ärlig på att Dr Isikolo kan lösa alla situationer och hjälpa dig med vilka problem du än har. Mejla honom: isikolosolutionhome@gmail.com eller WhatsApp honom på: +2348133261196
Skicka en kommentar