tisdag 4 juni 2024

FLER ALTANBILDER

 Så här i efterhand när jag läste igenom gårdagens inlägg så såg jag att det blev inte så många blombilder som jag hade trott. Tröttnade tydligen halvvägs...!?

Tänk om det kunde komma lite ordentligt med regn så vi fick gröna gräsmattor!

Så nu fortsätter jag med dom bilder jag har kvar som egentligen skulle visats igår. Det jag skyller på är att jag helt plötsligt fick väldans ont. Jag har tydligen överansträngt mig (fast jag inte gör speciellt mycket) och har belastat nån nerv/sena/muskel i en ljumske. 

En otroligt rikblommig hängande dvärgpetunia.

Det här med ljumsken gör att jag knappt kan gå och fått ställa in gruppgymnastiken idag. Det jag ska göra nu är istället att försöka vila så mycket som möjligt under dom 10 dagarna till nästa gång. Jag som trodde det var slut på vila och istället skulle kunna göra en massa i trädgården!

Liten röd sommarnejlika som doftar underbart!

Tyvärr kommer inte poolen bli fylld i år heller och dom flesta av trädgårdsmöblerna kommer nog inte ut. Rolle är numera så vinglig att all hans kraft går åt till att hålla sig ifrån att ramla, så bära runt dom är knepigt. Men han jobbar på som sjutton ändå, fast sittande! Det jag däremot kommer be honom om är att ta fram trådgardinerna till altangaveln så vi kan hänga upp dom med gemensamma krafter. Det blir så ombonat med dom...

Lite rosaröda lupiner i en av pallkragarna.

SUSIE




3 kommentarer:

chica sa...

Teu jardim e a varaqnda com flores lindas!
Belas fotos! beijos, lindo dia! chica

Anita, de fyra blomsterhaven sa...

Vilka vackra petunior. Det ska väl komma lite regn ... kanske. Men just nu är det inte ett moln på himlen. Gräset börjar gulna på vissa platser här också.
Så trist att du fått ont igen. Men då är det nog bra att vila. Hoppas att smärtan ger med sig snart så du kan vara ute igen.

Kram Anita

Lena i Wales sa...

Fina petunior
Tråkigt att höra att du inte mår bra. Krya på dig och stora kramar!