fredag 8 september 2023

FREDAGSFRÅGOR

Tiden går väldans snabbt nu för tiden, trots att jag har legat sjuk nästan hela veckan.

Annars är det ju normalt att tiden går sakta när man har tråkigt, men att det är en hel vecka sen förra omgången av frågor från Elisa känns otroligt. Vart tog tiden vägen!?

ELISAS FEM FRÅGOR

* Vad dagdrömmer du om?   Att jag är helt återställd efter stroken förra året...

* Har du något smeknamn?   Jag heter Susann, men när jag var barn kallades jag Sussan. Så träffade jag Rolle när jag var 15 och han kallade mig Susie, vilket alla direkt började kalla mig - även mamma & pappa!

* Om du kunde byta plats med någon under en vecka, vem skulle det vara?   Mitt unga jag...

* Tror du på spöken?   Nej!

* Vilken fråga ställer folk till dig som du ogillar?   Jag har funderat men inte kommit på nåt. Jag är ganska öppen av mig så alla frågor är OK - och hittills har ingen frågat mig nåt elakt vad jag kommer ihåg...     

🎊         

Efter att "gubbarna" var här och grävde i torsdags, så har jag fått lite att tänka på. Först och främst vad jag ska täcka den nakna jorden med, det är en ganska stor bit. Skulle gissa på att det är minst 3 kvm (se förra inlägget). Tror att jag ska ta alla mina vilda gulblommande nunneört Corydalis lutea och flytta dit. Dom står med och prisas högt i min fantastiska bok om marktäckare från sent 70-tal... 


Sen har jag fått fakturan på 350:- från Trädgårdsamatörerna för det kommande året. Men - efter att först varit medlem i Stockholm ett antal år och nu här på Gotland i över 20 (gick med här innan vi flyttade hit) så tror jag att jag inte ska vara med längre! Det känns så fruktansvärt trist att inte kunna göra nåt vettigt i trädgården längre. Alltså är det lite av "...surt sa räven..." just nu!!


Visserligen är klubbtidningen jättebra med vackra bilder och man lär sig en massa - men jag har så vansinnigt mycket trädgårdslitteratur att jag kan lusläsa den istället för klubbtidningen. Och kan jag inte göra någonting i trädgården så blir jag bara frustrerad när jag läser om sånt jag skulle vilja plantera...


SUSIE



5 kommentarer:

Hannele sa...

Nunneört är fina, jag svarar oftast på frågor.

Susjos sa...

Jag heter ju också Susanne, och i tonåren så var det ju såklart Sussie jag kallades. Jobbade bort det smeknamnet när jag flyttade till Stockholm, nu är det några som kallar mej Sus, de tär helt okey!
Nej, spöken tror jag inte heller på.
Krya på dej!

Janerik Sundh sa...

Kul tanke att byta plats med sitt yngre jag, det tänkte jag inte på.
Ha en skön helg!

Paula sa...

Nej, jag vill inte tillbaka till mitt unga jag, kaxig på ytan och blyg inuti. Förstår dina känslor när du nu är tvungen att mer eller mindre avstå från din största hobby i livet. Inte vet jag hur jag kan trösta heller, men det är lätt att begripa att det är att så salt i såren att sitta och läsa en massa om saker man inte har möjlighet att förverkliga. Det är grymt trist att drabbas som du har gjort, men ge inte upp, fortsätt träna allt du orkar och ta mycket hjälp med olika övningar som kanske kan ge framsteg om du är tillräckligt ihärdig. Frustrerande är ju bara förnamnet...Varmaste kramen

Kina sa...

Din dagdröm kan jag verkligen förstå! Och jag hoppas inneligt att du blir bättre allt eftersom.
Själv skulle jag inte vilja byta med mitt yngre jag. Jag var så osäker och tänkte så mycket på vad andra skulle tycka och tänka. Nu går jag min väg och försöker bara se till att jag inte sårar eller trampar på någon annan.
Kram till dig och ha en fin helg!