fredag 1 september 2023

FEM FREDAGSFRÅGOR

 Idag blir det ett riktigt kort inlägg, till skillnad mot gårdagens där jag verkligen gick igång. Men har man retat sig på saker en längre tid så blir det gärna så...

Tidlösa i långrabatten.

ELISAS FEM FRÅGOR

Gå gärna in hos Elisa och läs flera deltagares inlägg - och/eller gör ett inlägg själv!

* Vad börjar bra men slutar dåligt/sämre?   Många TV-deckare som man ser trailers för. Det verkar som om man valt ut det bästa och visar det, sen finns det inget bra kvar!     

* Vad är spännande i början och slutet men tråkigt i mitten?   En del böcker som har en massa "utfyllnad" i mitten.

* Vad är gott men egentligen inte?   Sockerfria karameller som är inte är så goda efter det man ätit några.  Men jag är ingen godisälskare precis...

* Vad känns jobbigt i början men bra när du är färdig?  Att plantera nåt i krukor - för att plantera i nån rabatt klarar jag inte längre!

* Vad var du snabb på tidigare men som nu går långsammare?   Att gå!!


Solhatt - Echinecae `Maui Sunshine´

SUSIE


7 kommentarer:

Hannele sa...

Tidlösa är verkligen fin. Ofta gillar jag utfyllnad i böcker. Mycket ät långsammare nu.

Ingrid sa...

Ditt svar på sista frågan instämmer jag helt med. Allting går långsamt numera!
Kram, Ingrid

www.saramadeleine.se Orsakullan sa...

Känns som många serietrailers är sådana.

Paula sa...

Jag tittade på första avsnittet av nya säsongen av Morse igår, hängde inte riktigt med i svängarna. Annars gillar jag ju honom, o det är sista säsongen. Som du säger, många tittar jag bara enstaka avsnitt av. Kanske finns det för mycket att välja på också, vi har nog blivit kräsna tittare med det stora utbud som finns numera. Om en bok är seg då lägger jag ner läsningen, jag offrar ingen tid på en bok jag inte gillar. Och jag verkar ha en märklig smak för de böcker som är mest omtalade och höjda till skyarna faller sällan på läppen.
Höst idag, men på er ö dröjer sig sommaren kvar länge ännu. Njut av en skön helg! Kram

Hannas krypin sa...

Tycker också att trailers är så. De visar de bästa scenerna.

Mrs Calloway sa...

både tidlösan och solhattarna är fina. jag gör allt långsammare. till och med äter. håller med om att det är svårt att hitta bra deckare

Anna i Portugal sa...

Så fina solhattar!