lördag 5 augusti 2023

FREDAG MED 5 FRÅGOR

 Härligt att Elisa har kommit igång med sina frågor igen, har saknat det dom få veckor hon har haft semester - fast den var henne väl unnat!

Min Yucca har blivit stor! Vänstra bilden från 2021, högra från den här veckan. Nu får den stå på den lilla piedestalen vid ingången - med klippta bladspetsar. Har faktiskt 3 småplantor efter den också...

Men nu börjar hösten tydligen för en del av er som jobbar och bara är lediga under en kort tid på sommaren. Själv är jag ju ledig året runt - vilket gör att jag verkligen kan njuta av dom långa mysiga årstiderna; vår, sommar och höst. Däremot är vintern bara en årstid som jag önskar gick fort förbi.
 
Men snabbt förbi gick gårdagen också, hann inte svara på 
Elisas frågor så här följer dom!

1. Kan du nå ner till tårna om du böjer dig framåt?   Ja, otroligt nog!

2. Vad är något du gör långsamt?   Går!

3. Vad kommer du snart börja med igen?   Göra jobb i trädgården - hoppas jag!

4. Hur behåller du sommarkänslan?   Här är det sommar i minst 1,5 månad till...

5. Har du något planerat för hösten?   Nej!

😊

Har fortfarande inte fått tag i en sån här Yucca gloriosa `Spotted Tiger´ tyvärr!

SUSIE


7 kommentarer:

Violen sa...

Låter hoppfullt att du tror att du snart kan börja jobba i trädgården igen. Vet ju att det betyder mycket för dig!
Kram!

Paula sa...

Ja ni på ön har en lång fin sommar, här i Dalom tar den slut tidigare. Vi har ju haft ostadigt senaste veckorna, men jag njuter när temperaturen håller sig kring 20 grader för då orkar jag röra på mig och även tänka bättre. Din ljuvliga trädgård, klart att du vill kunna jobba med den! Varm kram från pörtet

Hannele sa...

jag äter och går ganska långsamt

Anna i Portugal sa...

Att leva långsamt är ju bra, men för din del önskar du kanske att du kunde gå lite snabbare. Njut på av sommaren ett tag till, det gör vi i alla fall.

Ingrid sa...

Jag hoppas att du har rätt i allt det ännu är sommar 1,5 månad till. Jag tycker att det påminner om höst just nu!
Kram, Ingrid

Christina Karlsson sa...

Då håller jag tummarna för att du får tag i en sådan där yucca som du vill ha :)
Allt gott! Christina

Kina sa...

Man får ta allt i sin egen takt. Det mesta går långsammare nu för tiden, utom sommaren. Den tycker jag går snabbt! Kram till dig!