måndag 8 maj 2023

HÅLLER TUMMARNA

    Tänk att saker och ting alltid ska krångla. Hur bra man än tänker ut dom och hur bra man än planerar!?


Jag var ju så glad när jag (Rolle) kom på det här med en låda vin till väninnan. Dessutom att hon skulle få vinet levererat en vecka innan hon fyller och ska ha sin fest. Passade perfekt tyckte jag. Alltså fick jag till en klurig vers på ett trevligt kort och allt var frid och fröjd - trodde jag! Ända tills jag kom ihåg det här med "varannandags utbärning"... 

Penningblad som överlevt i växthuset...

Det betyder att grattiskortet förmodligen inte kommer fram förrän på onsdag (i Gustavsberg är det mån och ons) och det är på onsdagen vinet ska levereras och hon måste vara på plats. Ok, leveransen ska ske mellan 16.00 och 22.30 så jag tror hon ska vara hemma. Men har jag inte hört nåt från henne på förmiddagen blir jag tvungen att ringa och se till att hon inte ger sig iväg på galej senare. Jag håller tummarna...


En pelargon i växthuset som både blommar och växt enormt...

För blir jag tvungen att ringa blir "överraskningen" inte lika överraskande. Även om jag kanske kan hitta på nån knasig anledning till att hon ska vara hemma och inte ge sig iväg någonstans. Radhusen har fått nya entrédörrar samt nya fönster - och ska målas om inom kort - så risken finns att hon är ute på stan och shoppar. Men hon har massor att städa upp efter hantverkarna innan födelsedagens gäster kommer veckan efter - och hon är mycket petig -  så jag hoppas att hon håller på med det...  


Rolle har ställt ut det lilla bordet utanför ytterdörren, men...inte en enda
växt har jag fått dit så det ser urtråkigt ut!

SUSIE

4 kommentarer:

Anna i Portugal sa...

Hoppas det löser sig med utlämningen, men det blir nog en väldigt uppskattad present oavsett om den kommer samtidigt med kortet eller inte. Bordet har fått en start i alla fall, jag ser minsann en lykta!

Ingrid sa...

Det är inte lätt att planera in leveransdatum nu minsann när man vill skicka en hälsning som ska vara fram en viss dag. Hoppas att det kommer att funka för dig.
Kram, Ingrid

Maribel sa...

Hej Susie!
Vilken jättebra present, hoppas det löser sig med leveransen också.
Ha det gott /Kram Marika

Lena i Wales sa...

Hoppas det går bra. Mycket som ska klaffa och ju fler inblandade, ju svårare att fp ihop det.
Lycka till!