onsdag 5 april 2023

GLAD PÅSK

 Det är dags för ett påskinlägg och även om jag inte tror att det blir sån där jättekul helg, så har jag håller jag hoppet uppe ett tag till. Fast bra väder lär det tydligen inte bli, i alla fall enligt SMHI!

Det ska tydligen bli kallare igen och det har faktiskt varit några korn snö som virvlat i luften redan idag. Usch, nu får det vara slut på den här trista vårvintern så jag vågar mig ut lite i trädgården. Under den första vändan har jag tänkt mig att kolla in alla lökväxter jag planterat under åren. Än så länge har jag bara sett en del av dom genom fönstren. Inte lika kul som att se dom på nära håll "live"...

Snart är det dags för forsythian...

I morgon ska Rolle och jag "festa" lite, vi ska fira att vi känt och varit tillsammans i 62 år - sen den 30/3 1961. Men då var det skärtorsdag så vi brukar för det mesta fira det då. Vi brukar bli påminda (vi är väldans dåliga på att komma ihåg högtidsdagar) den 30 mars vilket gör det perfekt att komma till skott med firandet på skärtorsdagen...

Funderar på om jag ska hänga upp min penséeteater i år?

Har dock inte bestämt exakt vad vi ska ha för middagsmat, men jag ska göra Evas Polska Tomatsoppa till förrätt. Sen såg ett recept på bakad potatis (som Rolle älskar) med rökt lax och kräftstjärtsmajo. Lät gott och har man mycket turkisk yoghurt i så blir det inte så fett. Nåt vin - eller skumpa - ska jag inte ha, men lite körsbärsvin efter maten är OK...


SUSIE

4 kommentarer:

chica sa...

Parabéns pelos 62 anos juntos! Felicidades e muita SAÚDE!
Tudo lindo e colorido em teu blog!
Linda e alegre Páscoa para vocês!
beijos, chica

Anita sa...

Här är det helt vitt ute. Snöade hela dagen igår. Men snart ska det bli plusgrader så jag tror ändå att våren är på väg. Men ett par veckor till kommer vi nog att ha snö i trädgården.
Din penséeteater var så fin. Hoppas du kan ha en i år också.

Önskar dig och Rolle en fin påsk och ett fint firande av er speciella dag.

Kram Anita

Maribel sa...

Hej Susie!
Det är en märklig vår, mera snö och kallt än sol och värme. Vi får hoppas på några varma solstrålar. Maten du tänker bjuda på låter riktigt god. Din penséteater är fin, snyggt med det svarta och färgglada penséer.
Hoppas ni får ett fint firande.
Glad Påsk!
Kram Marika

Paula sa...

Gratulerar till strävsamma paret! Helt otroligt att ni levt så många år tillsammans, då är man lika bekant med sin partner som sig själv! Riktiga lyckostar, jag känner bara ett par som varit tillsammans längre än ni, hon är också en bloggvän sedan tidernas begynnelse, vi har träffats flera gånger eftersom hon bor i Dalarna.
Klart att du ska hänga upp penseerna, jag älskar penseer! Mycket mer än t.ex pellisar...
Bakad potatis åt jag härom dagen. Tycker mycket om dem,o fyllningen kan varieras i oändlighet! Jag åt senast med tonfiskfyllning, tonfisk med creme fraiche, lök, svarta oliver, dill och tångkaviar. Mums.
Hoppas ni får en toppenfin kväll. Forsythian, wow, förstår att du väntar på att den ska bli sådär gul och vacker. Påsk-kram från pörtet