torsdag 30 mars 2023

FRAMSKJUTEN FESTLIGHET

 Idag skulle vi egentligen ha firat ordentligt, men beroende på hur jag mår och hur vädret är (grått, kallt och inte ett dugg vårlikt) så blir det inte så...

För 62 (!) år sen så träffades Rolle och jag för första gången och har hållit ihop sen dess. Vilket verkligen är nåt att fira för det är nog är lite ovanligt. Så det är tur att vi har möjlighet att fira en annan dag - för det var nämligen Skärtorsdagen den 30 mars 1961 som vi träffades - så nu ska vi fira den 6 april istället. Det brukar bli att vi byter dag rätt ofta.....


Rolle var 20 och jag var 15 och vi träffades på ett ungdomsställe som hette Kingsize där det i dom tre våningarna fanns flera lokaler för olika typer av musik. Hans första ord till mig efter att han knackat mig på ryggen var "Dansar fröken" och jag svarade naturligtvis glatt "Ja" och sen blev det inte mer sagt - eller gjort! 


Rolle på vår USA-tur 1966

Som tur var blev jag uppbjuden omedelbart och glömde bort hur den här "otrevliga" killen såg ut. Jag såg ju inte honom heller som tur var när han stod bakom min rygg. Så när han senare slog sig ner bredvid mig när jag satt och vilade på en soffa och då gick in för att smajla in sig med tal - dansa kunde han inte - så föll jag pladask. Resten är historia.....


SUSIE



2 kommentarer:

Ingrid sa...

Grattis på 62-årsdagen av ert och ha en fin dag den 6 april. Det är bra jobbat att ha hållit ihop så länge.
Det var ju lite större åldersskillnad på mig och Åke (13år), men vi började "kila stadigt" när jag var 17 år och jag är honom ännu trogen.
Kram, Ingrid

Bosse Lidén sa...

Grattis till er. Vad cool han ser ut på fotot. Bra när det är möjligt att flytta på dagen och istället gå på "påsknamnet". Där ligger vi verkligen i lä.
Kram från norr från han som heller inte är någon dansare av hög klass.