fredag 13 januari 2023

FEM EN FREDAG

 Som det kanske märkts så har jag inte varit så aktiv sista tiden. Men nu ska jag ta mig i kragen och försöka återgå till att göra nya inlägg och/eller kommentera lika ofta som vanligt...

Nåt nytt har inte hänt, så jag har inte haft så mycket att skriva om det är en av anledningarna. Och jag har dessutom varit en aning deppad och då ska man ju inte kommentera hos andra. Men nu har jag bestämt mig att få tillbaka mitt bra humör så allt kan bli som vanligt igen - åtminstone vad gäller sånt här. Sen är det bara att acceptera att kroppen tar sin tid att hämta sig...

Några färska bilder har jag inte eftersom jag fortfarande är en riktig stugsittare. Att gå ut i den blöta och förmodligen sanka trädgården med krycka är inget jag vågat mig på. Det vore ju en katastrof om jag vinglade omkull. Nåt vackert väder för bilturer har det inte heller varit - och dessutom kostar dieseln så mycket att man måste tänka sig för! 

Nej, nu ser man bara framåt mot den otroligt efterlängtade våren. Dom första tecknen på att allt går år rätt håll är naturligtvis att det blivit längre dagar - konstigt nog så märks dom här minuterna väldigt tydligt. Så snart är det dags för dom första små skotten att slå ut. Alltså i växthuset där vinstockarna brukar vara väldigt tidiga. Fast pelargonerna blommar för fullt där ute fortfarande säger Rolle. (Själv har jag inte besökt det sen i augusti.) Sen dröjer det nog inte länge förrän man ser små vårlökar sticker upp ur jorden. I mina pallkragar iaf där dom är extra tidiga...

FEM FREDAGSFRÅGOR FRÅN ELISA
  1. Med fem ord, hur har din vecka varit?   Grå, blåsig, trist och tråkig!
  2. Med fem ord, vad gör du imorgon?   Vid solglimtar kanske en biltur!
  3. Med fem ord, vad var roligast i veckan?   Alla dagar var likadana: tråkiga! 
  4. Med fem ord, vad behöver du göra?  Måste jobba hårt hos sjukgymnasten!  
  5. Med fem ord, vad önskar du just nu?   Ett helt dygn utan smärtor!
Ja, precis som tidigare så blir mina svar på Elisas frågor väldans tråkiga. Det är en av anledningarna till att jag i flera veckor hoppat över att svara. Men om jag nu ska försöka återgå till mitt gamla humör så får jag väl bita i det "sura äpplet". För er som läser inlägget är det bara att hoppa över mina för närvarande otroligt negativa svar.  

SUSIE

10 kommentarer:

chica sa...

Susie! Linda foto inicial e gostei do desafio das 5 palavras. Tomara te animes mais e fiques bem! beijos, lindo fim de semana! chica

Kina sa...

Visst hoppas vi på lite mer sol Susie! Det tror jag kommer också. Dagarna är ganska lika, och då är det lätt att bli deppig, så man får verkligen försöka leta fram guldkornen! Jag hoppas din önskning går i uppfyllelse! Kram!

Ingrid sa...

Visst väntar man på våren, det kan inte hjälpas. Jag var just ute och borstade av juldukar och stod och titta i rabatten där man kan ana det nog kommer att titta upp något när som helst.
Kul att läsa dina svar, men tråkigt att du har ont.
Krya på dig!
Kram, Ingrid

Violen sa...

Det finns små guldkorn även om det är svårt att hitta dem. Nu går vi mot ljusare tider och snart blir det lättare att vara utomhus. En liten biltur kan sitta bra en solig dag!
Allt gott till dig!

Hannele sa...

hoppas solglimtar når till dig, kram

Mrs Calloway sa...

alla väntar på ljus och sol. jag längtar efter altanfrukostar dessutom. den gångna veckan har verkligen varit både grå, våt och trist. hoppas att det blir en biltur imorgon! kram

Maribel sa...

Hej Susie!
Hoppas att det blir soligt och fint i helgen så du får komma ut och se dig omkring. Vi har grått blött och otroligt mörkt nu på kvällen. Det är inte lätt att hålla humöret uppe om man har ont och inte kan ta sig någonstans.
Ha det gott /Kram Marika

Paula sa...

Men oh, om jag kunde ge dig en bamsekram och säga att allt blir bra! Jag förstår så väl att det inte är lätt att vara positiv och glad när man kämpar med en kropp som värker och är besvärlig! Jag har det inte lika kämpigt som du men är ändå snar med att klaga! Så vi är fler som behöver bli mer positiva och inte gräva ner sig. Om jag inte hade min svansviftare vet jag inte vad jag skulle ta mig till! Mina dagar är också grå, blöta och trista, men det måste ju vända någon gång. Du har så mycket att se fram emot när det börjar gro i trädgården, vänta bara! Och när det blir varmare ute känns kroppen också mer medgörlig, hoppas jag

it_is/Anette sa...

Härliga bilder som gör att jag börjar längta till våren. Hoppas att du får någon solglimt under helgen. Du är så duktig som kämpar på.
Ha så fin helg du kan, kram

Lena i Wales sa...

Här har också varit grått och regnigt, men idag tittar solen fram lite.
Mörker har jag inte ont av, men regnet är inte roligt.
Hoppas du får en fin helg, kanske t o m med lite sol!