tisdag 27 december 2022

VAD FORT DET GICK...

 ...julen är ju redan över!? Fast det är i alla fall några mellandagar kvar innan man måste börja packa ner alla juldekorationer!

Mina brukar få sitta uppe över nyår, men sen märker jag att ett och annat snabbt hamnar tillbaka i julskåpet. Och i år när bara en tredjedel kom upp så går det nog undan för Rolle att plocka ner allt. Men det finns dom som har bråttom att få bort alla tomtar...


Jag som älskar julen har svårt att ta den dekorationerna. Och i år när jag inte kan så kan jag ju inte tjafsa om vad som ska tas först utan jag får nog vara glad att Rolle gör som han vill. Den stackarn har haft mycket att stå i.....


Julafton blev mycket trevlig, vi blev dock inte fem personer eftersom Cronis var dålig och inte ville komma och smitta oss. Men vi andra fyra - det var Moltons husse Alex och matte Julia - hade mycket trevligt och jag tror att dom blev mätta iaf. Trots att jag dragit ner på antalet rätter drastiskt.....


Molton var underbart snäll som vanligt och jag tror att han undrade lite om han skulle stanna hos oss igen. Han låg hos oss natten mellan torsdag och fredag - så han såg extra nöjd ut när han fick åka med hem. Nu vet vi inte när han kommer till oss igen, det är ju en massa lediga dagar för folk som jobbar.....


Molton som är så väluppfostrad att han låg på gångmattan i vardagsrummet när vi åt, tiggde bara lite fint där han satt framför granen och höll upp tassen. Och visst gav Rolle honom en smakbit av skinkan, men det var allt!


Tyvärr hade vi inte en enda julklapp under granen i år. Det blir ju så när man inte ens har varit i en enda affär sen i augusti. Ok, jag är inget för att shoppa normalt, men julklappar det är kul att köpa - eller fixa.


    Den fina chokladasken med vårt favoritgodis, chokladkulor från Lindts, fick vi av våra gäster. MEN jag la asken i köket och glömde sen att ta fram den och bjuda på. Jag skäms verkligen, men jag tror att gästerna överlevde det.....



GOD FORTSÄTTNING

SUSIE

3 kommentarer:

chica sa...

Pelas fotos foi divertido o Natal e adorei a árvore ! O vídeo bem engraçado,rs...beijos, feliz 2023! chica

Ingrid sa...

Det låter verkligen som om ni haft en trevlig jul. Molton är verkligen väldigt söt, så jag förstår att ni vill ha honom hos er.
Ha en god fortsättning!
Kram

Maribel sa...

Hej Susie!
Visst går det undan, i ett litet nafs så är Julen över, men det blir ett Nytt år och lite helger till. I år tog jag in granen mycket tidigare än vanligt så den kommer nog att åka ut tidigare också. Men över nyårshelgen får den vara kvar. Så fin Molton är med sin röda rosett. Kul att ni hade en lyckad Jul.
Ha det bra /Kram Marika