måndag 8 augusti 2022

KAN DET VARA...

 ...slut på sommaren redan!? Nej, vi är ju mitt uppe i den, faktiskt är den bästa tiden kvar!! 

Innanför grinden till innertomten.

Det är varmare i vattnet nu (fast jag har ju inte badat i år - än), det brukar vara lagom varmt i luften  (äntligen bara 21 grader) och solen brukar visa sig varje dag. Fast nu på förmiddagen är det lite dåligt med det, men det ska bli bättre. Jag tror att det senare är orsaken till att det känns lite höstlikt ute.....

Vid ingången hänger ett penningblad och står lite växter på en bänk.

Alldeles strax kommer Molton hit för matte med dotter ska utklädda åka till medeltidsveckan i Visby, husse jobbar. Ska bli så trevligt, vi saknar Molton dom dagar vi inte har honom här. Å andra sidan är det faktiskt ganska perfekt att han är här tis-tors, då kan vi göra vad vi vill dom andra dagarna. Vara "barnfria" så att säga. Fast mån-fre vore nog bättre.....

På bänken står den "konstiga" jätteverbenan som har röda blad och bara blommor i toppen.

I helgen var vi både fre och lörd ute och åkte runt på loppisjakt, nästan 5 timmar båda dagarna. Rolle är väldigt förtjust i sånt eftersom han letar efter gamla skivor och CD´n till sin samling. Själv är jag inte ett dugg intresserad längre, vi har så mycket "skräp" hemma så vi skulle kunna ha en egen loppis. Alltså tar jag med mig en god bok och sitter kvar i bilen och läser. Men jag gillar att komma hemifrån nån gång ibland för att få se lite människor och njuta av andra vyer.....

I den stora krukan på altanen finns en strandveronika samt några nästan överblommade små penséer så där klämde jag ner den brokiga syrenen.

Idag ska jag äntligen gräva ner den ovanliga jätteverbenan jag köpte på Lyrotz när min väninna var här på besök (innan den torkar ut och dör). Visserligen står den i en kruka, men jag har lite svårt för bruna plastkrukor och den är dessutom alldeles för liten. Alltså måste jag göra en insats. Sen har jag den gul & grönbrokbladiga lilla syrenen jag fick på min födelsedag av min väninna Lisa. Den ska också ner i en stor kruka. Dom "jobben" + vattning får nog räcka för idag.....

Nu har Molton kommit - och han ska sova över inatt. Härligt!

SUSIE

4 kommentarer:

Ingrid sa...

Vi får hoppas att vi ännu har många fina sommardagar kvar innan höstrusket drar in över oss.
Hoppas att ni och Molton får sova gott i natt!
Kram, Ingrid

Anita, de fyra blomsterhaven sa...

Jag säger som du brukar säga när du kommenterar hos mig och jag har en bild på Lucy med i inlägget ...
... bilden på Milton var bäst :)
Hoppas ni får sova gott inatt!

Kram Anita

Villrose sa...

Fine farger, og spennende syrin.
Og så fin hund! Ligner jo på dvergschnauzer :)

Maribel sa...

Hej Susie!
Sittbänken i skuggan ser riktigt skön ut. Det var en speciell Jätteverbena, med lite mer blommor än den vanliga. Morgnarna känns lite höstliga.
Ha det gott /Kram Marika