fredag 17 december 2021

DET VITA ÄR BORTA!

 Äntligen har värmen (+5) och regnet gjort sitt; Snön har smält bort, det är så underbart. Nu kan man gå ut igen utan att riskera livet! Och även om det kanske finns några isknölar kvar här och där så ser man dom!

Det är precis sånt här väder jag väntat länge på och nu hoppas jag bara att det får hålla i sig en eller ett par månader. Jag vet visserligen att många vill ha en vit jul och det skulle kanske jag också, men bara om det dalade ner några vackra vita stora flingor på julafton och sen försvann omedelbart igen. Gillar inte vintern när det bara är kallt och ruggigt - speciellt om det ligger snö överallt....


Bara lite snö- och isfläckar kvar. Så skönt.....

I förrgår tittade jag på Bonde söker fru på TV. Efteråt brukar min väninna i Gustavsberg och jag diskutera gubbarnas val av tjejer, men i förrgår tittade jag inte på serien förrän Rolle lagt sig. Han är inte "så intresserad" om man säger så! Men jag som älskar att se serier, både live- och crimeserier, samt tävlingar i allt (Rolle brukar påpeka att jag nog skulle titta på tävlingar i "snorslängning" om det fanns) kan dock hålla med om att just det här kanske inte är världens bästa TV-program. Men spännande kan det vara och det blev det i förrgår eftersom det var sista avsnittet. Alltså bönderna valde sina blivande tjejer, sen får man se om det blir nån förlovning eller giftermål.....


Solen gick ner så fint bakom "kohagen" igår kväll.

Att jag skriver om det här beror på att min väninna och jag inte har pratas vid om programmet ännu. Hon är inte hemma, så jag får hålla mig tills i morgon kväll. Men då ska vi gå igenom alla detaljer. Diskutera varför Peja konstigt nog först inte valde nån av damerna, men sen ändrade sig. Att Daniel och Backis helt klart valde dom tjejer som passade dom - men att Filip valde fel tjej. Det senare vet jag att min väninna också tycker. Men egentligen är det inte klokt att man kan sitta här hemma och ha åsikter om böndernas val av livspartner..... 


I morgon är nog all snö borta, även det i diket. Iaf om värmen håller i sig ett tag till.....


Våra åsikter beror så otroligt mycket på vad som visas i TV-rutan och jag är nog lite luttrad. Allt är så vansinnigt tillrättalagt av producenterna nu för tiden. Är det nån av deltagarna som har lite egna åsikter så vinklas det hårt. Sen är faktiskt böndernas liv och dom vet väl bäst själva hur dom känner, men lite kul är det att kunna få ha både positiva och negativa åsikter om folk som väljer att visa upp sig och sina känslor i TV. Vilket är nåt som jag absolut inte kan förstå.....


Den - suddiga - adventsstjärnan i vardagsrummet.


Som synes så blev det inte några "fem frågor en fredag" den här veckan och det beror på att Elisa är sjuk i nån typ av förkylning/influensa. Jag önskar henne därför ett snabbt tillfrisknande så att hon hinner hämta sig till julafton!

SUSIE

3 kommentarer:

Ingrid sa...

Visst är det härligt att snön och isen försvann igen, men jag tycker att det ser illavarslande ut fram mot helgen. Ja, ja, det blir som det blir.
Ha en skön fredag!
Kram, Ingrid

MannsGarden sa...

Är inte heller någon snöfantast men uppskattar det ljusa som den innebär, så lagom mycket och lagom länge och helst nysnö om jag får bestämma. Under några veckor förra året var det perfekt snövinterväder med ren, vacker snö och kyla för att sedan raskt bli vår.
Har aldrig sett Bonde söker fru men är lika förundrad som du över alla som vill exponera sig på det sättet i TV.

Ha det gott! Kram Ulrika

Lena i Wales sa...

Blandade känslor vad gäller snö, vackert, men farligt.
Har inte följt Bönderna, kanske något att ta igen.
Trevlig fjärde advent!