fredag 9 april 2021

FEM EN FREDAG

 Det är dags för veckans intrikata frågor från Elisa så här följer dom med mina svar. Gå gärna in till henne där du hittar fler svar från massor av bloggare!


  1. Hur känns det i kroppen den här veckan? Efter att ha mått lite dåligt i början på veckan så mår jag nu hyfsat igen. Fast just idag har jag lite ryggkänningar efter att ha jobbat i trädgården en "hel" timme igår. 
  2. Vad gör du för att träna knoppen? Har lärt mig att man måste ägna sig åt lite mer intellektuella saker som att läsa mycket, lösa korsord, svara på intrikata frågor..... *fniss* 
  3. Vilken typ av aktivitet gör en dålig dag till det bättre? Att få plantera växter - alltså träd, buskar eller perenner - i trädgården!
  4. Vad är vardagslyx för dig? Att bada i poolen och därefter äta en härlig middag på altanen - gärna nåt grillat. Och kanske ta ett kvällsdopp efteråt.....
  5. Hur känns det i sinnet om våren? Hoppet om att åter kunna bli en mycket aktiv trädgårdsfantast vaknar till liv i samband med att vädret blir bättre!
😬
***************************


Igår fick jag äntligen ork och lust att tillbringa en timme utomhus - trots att det inte var nån värme precis. Jag fick penséerna planterade i tre olika krukor på framsidan. Under tiden räfsade Rolle halva långrabatten mot vägen, det var massor med torra löv intrasslade i lökväxterna som har börjat komma upp. Men han använde min rosräfsa, så det gick riktigt bra.
Dessutom fixade jag lite i växthuset, där det var 15 grader plus, när jag behövde värma mig. Man var ju helt stelfrusen. Däremot så började jag inte rensa i pallkragsrabatterna som jag hade tänkt, eftersom vid dom måste jag sitta still på en pall och i den kylan så..... 



I
I dag är det så gott som storm, dessutom bara +4 grader och väldigt grått. Blir nog regn - eller kanske t.o.m. lite snö - innan dagen är över. Om ett par timmar ska jag till vc och visa upp hur jag skött omläggningen av op.såret. Det var ju 2 veckor sen jag var där sist. Rolle ska handla under tiden, det är väl det enda som kommer att ske idag. Alltså inget kul direkt.....




Tog ett kort igår på mitt nya hår. Det är inte långt precis, men det är otroligt tätt och dessutom väldigt ljust. Nästan helt vitt. Och så har jag fått en liten våg i pannan!? Det tar nog ett år till innan det har växt till sig ordentligt!

SUSIE

14 kommentarer:

Ingrid sa...

Så fin du kommer att bli när de där vita lockarna får växa till sig lite.
Jag ska svara på fredagsfrågorna lite senare i dag tror jag, för nu ska dammsugaren fram.
Kram, Ingrid

Hanneles bokparadis sa...

trevligt att du mår bättre, håret är vackert.

chica sa...

Gostei das tuas respostas,Susie e tuas fotos lindas. Gostei do teu cabelo novo...beijos, chica

Mrs Calloway sa...

trädgårdsarbete brukar ofta ge lite träningsvärk. härligt att du hade lust att gå ut i kylan. håret ser jättefint ut

Karoleen sa...

Härligt att du mår bättre så att du orkar fixa i trädgården! Jag ska försöka köpa med mig lite penser hem snart så att jag kan börja plantera lite också. Det känns som att det vore kul att få till lite färg i trädgården.

Geddfish ♥ sa...

Vad fint ditt hår blir och ännu finare ska det bli! Lyckos dig som får lite lockar (mitt är spikrakt).
Trädgårdsarbete är nyttigt. Både för kropp och själ och gommen.
Trevlig fredag!

Kina sa...

Vilken fin grå färg det är på ditt hår! Mitt är bara gråflammigt det, men jag orkar inte hålla på att förbättra det, och det känns dessutom inte så viktigt längre. Min ek här på baksidan blåser så att det viner, och regnet piskar fönsterrutan. Då är det härligt att sitta inne i värmen! Ha det riktigt gott i helgen!

Lillian "sognafaret" sa...

Jeg gleder meg til all snøen er borte her også så jeg kan sette opp mitt drivhus.

Ingmarie We sa...

Så duktig du är som har börjat fixa till och plantera i trädgården. Sitt hår ser jättefint ut. Mitt hår har börjat gråna men tyvärr till en gulgrå färg. Ha nu en riktig skön weekend.

Sara Pepparkaka sa...

Här är inte läge för penséer än på några veckor, men så trevligt att ni kunnat plantera dem!

BP sa...

Älskar din nya frisyr! Den är tuff, fräck och skitsnygg. Det finns ingenting värre en "vithåriga" kvinnor med långt hår - enligt mig alltså. Jag har också kort hår. Min frissa är alltid lycklig när han får klippa min mopp med kniv, inte med sax alltså.

Trädgårdsentusiast är jag inte, men jag älskar min stora balkong i sydväst läge där jag kan sitta/ligga under sommaren och läsa böcker. Lyx!

Paula sa...

Hej fina Susie! Vilket fint hår du får, men det är du verkligen förtjänt av! Jag har inte klippt mig på jättelänge, men har nu bokat en tid nästa vecka. Jag fixar inte längre att se ut så här, stripigt , fett, platt, usch! Det blir ett lyft, nu ska det snaggas!
Visst är det skoj att svara på intrikata frågor! All eloge till Elisa som kommer på så fyndiga ämnen! En dålig dag i min värld kan inte bli ett dugg bättre av trädgårdsarbete...haha. Men jag hoppar gärna i poolen o äter en god grillbiff! Kram och trevlig helg!

Robert W sa...

Jag tror att det är jätteviktigt att hålla igång huvudet. Läsning, skrivning, korsord, sudoku osv

Lena i Wales sa...

Trevliga frågor och svar. Lite lyx i vardagen behöver man.
Roligt att du kommit igång i trädgården igen.
Vad fin du är i håret.
Trevlig söndagskväll!