söndag 4 oktober 2020

BLOMBUKETTER

SÖNDAG - normalt en avslappnad helgdag för TV-tittande och matlagning. Det senare stämmer, har en kyckling i lergryta i ugnen som blir klar klockan fem. Perfekt!


Däremot så har det inte blivit så mycket TV-tittande den här helgen - ännu. I alla fall inte för mig. Vi spelade in Indycar igår kväll/natt och började titta på racet vid 10-tiden idag. Men vad hände; Jag somnade naturligtvis! Men jag såg iaf både början och slutet.....och jag som älskar att se bilrace!!

Igår, precis när jag höll på med middagsmaten, så ringde det på dörren. Rolle fick öppna, jag hade ingen peruk på mig och man vill ju inte skrämma ihjäl folk. *fniss* Det var Carro, en granne och svärdotter till vår hustomte Erik (som tyvärr avled för några år sen). Hon kom för att överlämna en jättefin blombukett som tack för att familjen fick en del saker efter Santos. Det var en stor säck med torrfoder samt massor med hundgodis, vilket tydligen gillades av deras 2 hundar.....

Sen dröjde det bara nån timme så ringde det på dörren igen! Det här året har det inte varit speciellt många besökare här, speciellt inte på kvällarna, så nu började man ju undra lite....!?

Utanför stod Lisa, min väninna i Levide som jag inte träffat alls i år, med händerna bakom ryggen. Rolle - som återigen fick öppna - blev lite chockad när hon trollade fram en jättebukett med dahlior.  Det var från familjen som lite tröst (dom har också två hundar). Så nu är huset fyllt av vackra blommor.....

Mina egna dahlior har jag inte haft nån framgång med. Det är endast 4 av 8 som blommat. Dom andra har antingen dött eller bara växt enormt.....!?


Ovanpå dom här överdådiga buketterna har jag faktiskt kvar 4 rosor av dom 10 jag fick av Rolle för 14 dagar sen. Helt otroligt att dom står fortfarande. Så nu har vi vackra blommor överallt - vilket passar mig perfekt! Så jag tackar återigen så "hemskt" mycket!!!

När vi ätit lergrytekycklingen (Rolle med kokt potatis till och jag med ris eller couscous), så är det nog lagom att börja titta på kvällens clou´; Nascar-racet! Nu när jag sovit så mycket så tror jag också att jag kommer kunna hålla mig vaken hela tiden. Men det är knepigt när man får cellgift, man blir lite allmänt trött faktiskt.....

Gjorde en tavla igår; Bytte stil på bloggen och då försvann ALLT utom själva inlägget. Får se om jag senare idag kanske kan få till det.

SUSIE


3 kommentarer:

tanthuset.blogg.se sa...

Men så roligt att känna den uppskattningen och sympatin, du är värd alla blomster som går att få efter allt som hänt <3
Kram på're

chica sa...

Tão lindo o bouquet e todas as flores. Linda semana,beijo,chica

Lena i Wales sa...

Så fin omtanke! Vackra blommor också.
Hoppas kycklingen blev god.
Ta väl var på er!