torsdag 24 september 2020

BRA HUMÖR

 Så var det dags för Visby i morse för min 3:e cellgiftsbehandling. Jag var på ett strålande humör, trots en del bakslag .....

Det ena var att jag för 2 dagar sen kände att det sved på sidan av "bröstet" (alltså det jag opererat) och eftersom jag är ENORMT känslig för sårtejp, så trodde jag att jag fått en blåsa av en tejpbit. Men vid närmare besiktning igår visade det sig vara en hemsk stor böld!

Precis såna här bölder har jag haft tidigare nån gång emellanåt under 50 år. Jag hade en förra sommaren och tidigare i år trodde jag att det var en till på gång, fast den kom aldrig upp till ytan, så jag ville inte rusa iväg till VC omedelbart i coronatider. Så det dröjde tyvärr ett par veckor extra innan jag kom iväg och då visade det sig naturligtvis att det var ingen vanlig varböld utan bröstcancer.....

Igår så tittade jag lite extra noga på bölden och såg att den vätskade lite. Tog ett papper och tryckte emot och ut kom MASSOR, minst 2-3 msk, med äckligt var och efter det blod. Tvättade och la om - har lite bra grejor kvar sen förra canceroperationen i magen.  Tjejerna från bröstavdelningen har idag tittat, tvättat och lagt om, men tyckte inte att det var så  märkvärdigt. Dom har nog sett värre.....men kul är det inte!



Önskedahlia!

Det andra som egentligen skulle gjort mig deppad var att jag fått urinvägsinfektion för andra gången i mitt liv (förra gången var för några år sen när jag badade i poolen för mycket och för länge) med blod i urinen. Tydligen kan cellgiftet påverka en på det sättet, men idag fick jag antibiotika så jag hoppas jag slipper att springa på muggen var 30 minut - och framförallt att jag slipper ha ont när jag kissar.....

Men jag var alltså glad idag ändå! Jag hade nämligen på nätet hittat ett fantastiskt lunchställe (ville absolut inte göra om tavlan med hamb.ställe igen) om man gillar sallad.  Det är The Green Factory som finns på två ställen i Visby. Ett mitt inne på Adelsgatan - shoppinggatan - och så ett några kvarter norr ut i Flexhuset. Där fanns stor parkering precis utanför så vi valde det senare! Vi åt Pork Taco och så Chicken nånting. Vi blev så otroligt mätta att vi var tvungna att lämna, så nästa gång tar vi bara en och delar på. Tror det blir perfekt till lunch.....

    Redan utvald båge.....

Medan jag blev ompysslad hos onkologen så hade Rolle passat på att göra lite ärenden, men efter lunchen så bar det av till Specsaver - där jag hade hittat ett par bågar på nätet. Tror att jag provat åtminstone två/tretusen (man lägger in en bild av sitt ansikte och sen är det bara att prova på), men dom här föll jag för direkt - och då brukar det bli bra. Fast jag ville ju se dom i verkligheten förstås. 

Tyvärr fick jag ingen tid förrän i början på november för själva kontrollen av ögonen, men det är ju så att den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge!

När vi kom hem var det ett så underbart väder, 21 grader, sol och ingen vind så vi passade på att äta middag på altanen. Men det hände också lite andra saker, men det tar vi i morgon.....

SUSIE

2 kommentarer:

Daniela Silva sa...

I like it

Anita, de fyra blomsterhaven sa...

Hoppas det ordnar sig med böld och urinvägsinfektion. Och tänk att du klarat av 3 behandlingar nu. Härliga bilder och bilden på maten är ju som ett konstverk. Snygga bågar, tror dom passar dig perfekt.
Vi har haft en släng av sommar här också. Idag är det också en jättefin morgon och ser ut att bli en fin dag.
Nu väntar jag med spänning på att få höra vad mer som hände ... :)

Kram Anita