torsdag 12 mars 2020

EN VIDEO TILL...


...att kika på hoppas jag! Men jag är absolut inte säker på att det hela fungerar!!

Eftersom jag la in en liten video sist som jag hade filmat från ingången, så tänkte jag fortsätta med några små snuttar tills jag kommit runt överallt. Nu när jag äntligen kommit på att jag faktiskt kan filma också.....





Men så upptäckte jag att man kan lägga till musik, text och prat också - och det måste jag naturligtvis testa att göra. Började med musik, men oj vad knepigt det var. Och musiken man kan använda var inte precis i min stil direkt - men jag måste testa lite och se hur det går. Jag är dock lite misstänksam.....


Några vackra blommor har inte kommit upp, men jag hittade en enda stackars vintergäck nedanför altanen på baksidan. Där har jag inte planterat några. Däremot på dom ställen där jag har planterat vintergäck, där har jag inte sett tillstymmelse till liv. Är inte det ganska typiskt!?


Eftersom det är så dåligt med blommor började jag fota dom vintergröna växter jag har planterat under åren. På bilden ovan är det en släkting till den vanliga "silverbusken"; Elaeagnus ebbengie `Limelight´ som växer nedanför altanen. 2013 tog jag hem den från Esveld i Holland och den är jag mycket förtjust i.....

På framsidan i "långrabatten" på 50 m - se förra videoinlägget - har jag hela 12 vintergröna växter. Bl.a. den här gulstammiga bambun; Phyllostachys aureosulcata. Jag har även två  svartstammiga också, en i "långrabatten" och en på baksidan i rabatten nedanför altanen. 


Vädret idag började med lite sol, som snabbt försvann. Sen blev det mulet men +8 grader så det var rätt skönt. Men när Rolle och Santos kom in efter dagens långprommis så var dom blöta, det regnade igen! Nu väntar vi bara på den hemska stormen som tydligen nått Skåne och är på väg hit. Hjälp!! Det kommer dessutom blåsa från fel håll, så träden i kohagen och därmed vårt hus - eftersom några av träden skulle nå hit om dom föll - ligger illa till!!

SUSIE

5 kommentarer:

Anita, de fyra blomsterhaven sa...

Kul med filmen. Och fina bilder, gillar närdetaljerna på släktingen till silverbusken. Här kan jag säga att regnet fullkomligen vräker ner. Sitter och kollar regnradarn för att planera när jag ska gå ut. Med tanke på hur regnet rör sig var femte minut verkar det inte bli förrän om någon timme då det fortfarande kommer att regna men förhoppningsvis bara lätt.

Håller verkligen tummarna för att det inte händer något obehagligt med träden hos er. Såg att det blåste rejält i södra Sverige. Bron var avstängd igen och flera kommunikationer, typ tåg inställda.

Kram Anita

Ingrid sa...

Du blir nog en duktig filmare med tiden. Nu väntar vi på att få höra dig prata också.
Hoppas att inga träd blåser ner nu när de ska bli så besvärligt igen.
Kram, Ingrid

Marlise sa...

Schön, ein Video und sogar mit Musik.
Aber noch wenig Frühling auf Gotland.
Bei uns ist es schon Frühling geworden,
aber wir haben auch immer wieder starke Stürme.
Ich hoffe sehr, das wir im Mai nach Öland kommen.
Corona verändert gerade unser Leben.
In Deutschland gibt es schon viele Einschränkungen.
Auch reisen kann man nicht mehr, wie man möchte.
Von Schweden höre ich hier wenig.
Wie ist es bei euch mit Corona?

Trevligt, en video och även med musik.
Men lilla våren på Gotland.
Det är redan vår med oss
men vi har alltid starka stormar.
Jag hoppas verkligen att vi kommer till Öland i maj.
Corona förändrar för närvarande våra liv.
Det finns redan många begränsningar i Tyskland.
Du kan inte längre resa som du vill.
Jag hör inte mycket om Sverige här.
Vad sägs om dig med Corona?
Kram Marlise

Thomas sa...

Vill du vara medlem i Illuminati som kirurg som gör dig rik och berömd i världen och har makt att kontrollera människor på världens högsta plats. Är du affärsman eller kvinna, konstnär, politiker, musiker, student, fotbollsspelare eller bastket baller vill du vara rik, berömd, kraftfull i livet, gå med i Illuminati brödraskapet idag och få direkt en rik summa av 1 miljon dollar i en vecka, och en hemlös. Överallt du väljer att bo i denna värld och få 10.000.000 $ per månad som lön.
FÖRDELAR TILL DE NYA MEDLEMMARNA SOM GÅ MED I ILLUMINATI.
En kontant belöning på USD 500 000.
1. En ny övningsdrömbil värderad till 300 000 USD.
2. Ett drömhus köpt i det land du valt.
3. En månad semester (helt betalt) till din dröm turistmål.
5.Et ett års medlemskapspaket för golf.
5. En VIP-behandling i alla flygplatser i världen.
6. En total livsstilsförändring.
8. Tillgång till Citizen Grove.
9. Månadlig betalning av $ 5.000.000 USD på ditt bankkonto varje månad som medlem.
10. En månad reserverad möte med de 5 bästa världsledarna och de fem bästa kändisarna i världen.
Om du är intresserad av att gå med oss ​​i Illuminati Great Brotherhood
Kontakta oss via e-post: cavill612@gmail.com

666 AGENT sa...

VÄLKOMMEN TILL STORA ILLUMINATI BROTHERHOOD TEMPLE 666
OBS: DET FINNS INGA MÄNNISKOROFFER OCH ILLUMINATI BEGER INTE OM REGISTRERINGSAVGIFT
AKTA:: ILLUMINATI KOMMUNIKERA INTE GENOM WHATSAPP
666illuminatiagent666@gmail.com
Är du en affärsman eller -kvinna, artist, politisk eller musiker, vill du bli rik, berömd eller mäktig i livet, gå med i Illuminatis brödraskapskult idag och få omedelbar rik summa pengar på en vecka, och en gratis hem .var som helst där du väljer att bo i den här världen och även få 6 000 000 US-dollar för att börja ett nytt liv.

FÖRDELAR GÄNS TILL NYA MEDLEMMAR SOM GÅR MED I ILLUMINATI.
1. En kontant belöning på USD 6 000 000 USD
2. En ny snygg drömbil värd 50 000 USD USD
3. Ett drömhus köpt i det land du själv väljer
4. En V.I.P-behandling på alla flygplatser i världen

Du måste vara minst 20 år gammal innan du kan kontakta våra partners vi accepterar studenter
666illuminatiagent666@gmail.com