söndag 26 augusti 2018

KONST & KROG

Idag har jag inte så mycket att skriva om, för jag har inte mått riktigt bra så vi har inte gjort så mycket. Jo, vi var i veckan iväg till en konstnärinna här på ön för att inhandla en födelsedagspresent till min kusin Monica som fyllde 75 1 augusti. Hon och min väninna Christina kommer ner i morgon eftermiddag och ska sen stanna hos oss tills på fredag. Ska bli jättekul.....

Vi var inte riktigt säkra på om vi skulle hitta nåt som passade Monica eftersom vi aldrig besökt den här konstnären tidigare, men det gjorde vi faktiskt. Dessutom kom vi så bra överrens med henne att Rolle lyckades göra ett "kap" med ett tryckt blad som han fick henne att signera. Sen ramade han in den alldeles själv när vi kom hem! 
(Det är alltså den nedersta bilden, den övre är en originalteckning som jag fick för flera år sen av Monica - som alltså gillar konst.) 
Vi hittade massor av otroligt fin konst, men tyvärr har vi betydligt bättre konstsmak än vad våra plånböcker godkänner. Jag har dock bestämt med konstnärinnan att vi tre "tjejer" ska åka dit och iaf titta på konsten på onsdag. Så jag återkommer garanterat i ämnet.....

Sen var det så att min väninna Christina fyllde 70 i våras - och som alla vet är det enormt svårt att hitta på presenter till folk som har allt, har gjort allt och som dessutom inte är här på plats. 
Så istället gjorde jag en s.k. "adress" där Rolle och jag utlovade att bjuda på en dundermiddag på restaurang när hon kommer hit. Hon ska få välja krog, maträtter och vin precis som hon vill - så det ska bli kul att se var vi hamnar och vad vi ska äta! 
Jag ska naturligtvis ge henne lite tips och så ska vi också kolla noga på datorn och se om just den restaurangen hon väljer verkligen är öppen. Det är nämligen många som slutade säsongen i lördags/söndags!

SUSIE

1 kommentar:

Ingrid sa...

Hoppas att du mår bättre nu. Det är inte roligt när man inte mår bra.
Den där presenten blir säkert väl mottagen, för bättre kan det väl knappast bli. Fast lite svårt kan det ju vara för Christina att "lägga sig på rätt nivå", om du förstår vad jag menar.
Kram, Ingrid