onsdag 30 maj 2018

FÄRGER

Om du inte har märkt det tidigare så kommer du garanterat att märka det nu! Jag bara ÄLSKAR färg i trädgården!!


Blåklint med gröngula blad - en läcker kombination.

Många skriver om hur mycket dom gillar vita blommor i trädgården. Jag är precis tvärtom, jag gillar alltså färg - ju häftigare kombinationer, desto bättre. Men...ibland kommer jag på mig att gilla vitt också, dessutom både gula och varmröda blommor. Även om lila i alla dess olika nyanser är en storfavorit...

Till vänster längst bak "murrabatten", till höger den f.d. "lyrrabatten".

Den fantastiskt vackra hängsyrenen i "lyrrabatten".
Alltså är jag nog helt enkelt allätare när det gäller färger! Däremot är jag ganska petig när det gäller att kombinera färgerna, även om jag märkt att naturen gör det absolut bäst!

Baksidan med altanen och poolen där det mesta går i svart, grått och rött - och så blått förstås!


Nu när du förmodligen överväldigats av alla färger så passar jag på att visa en perenn vallmo med vita blommor - fast den är ju mörkt lila i mitten förstås! *fniss*



Vädret har ju nästan varit lite väl bra ett tag med 29 grader i skuggan och 32 under taket på altanen, 28 i poolen och 38 i växthuset så är man nästan helt utslagen. Det enda man orkar och dessutom måste göra, det är att vattna. Allt! Hela tiden!!

Irisar har jag överallt, men just den här tror jag att jag fått av min väninna Lisa.

Än så länge har allt överlevt, men man måste börja dagen med att kolla alla krukor. Jag råkade missa en morgon och gissa om växterna i dom små krukorna såg ledsna ut. Och i morgon ska vi till Visby, Rolle ska träffa sin läkare, så det blir det lite extra körigt.

I stenrabatten bredvid växthuset växer lite limegröna bladväxter och ett par blåblommande
salvior som var köpta som sommarblommor med som övervintrat. 

Jag har inte riktigt bestämt mig för om jag ska åka med eller inte. Kanske jag stannar hemma och njuter av att ligga i det svala sovrummet med vår AC igång och läsa. Och så emellanåt gå ut och rasta Santos samt kasta mig i poolen.....Låter ganska frestande faktiskt!

Jag hade tagit fler bilder på färg i trädgården - men dom återkommer jag med i morgon!

Susie

1 kommentar:

Carita och Bertel sa...

Visst är det underbart med alla färger man kan ha i sin trädgård och man kan bland precis som man vill. Jag har en salig blandning av allt hos mig också men jag gillar blått och vitt i trädgården, det går bra till det gröna tycker jag. Vattna får man göra dagligen och ibland flera gånger om dagen så länge vi får vattna. Vi har inte fått något förbud ännu. Ha det skönt i värmen. Carita